Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skickade en sadel idag, paketet vägde ca. 7 kg. Kostade 180 kr som det "alltid" gjort när jag skickat sadlar med bussgods. Däremot är det väldigt dyrt att skicka små lätta paket med bussgods. 120 kr för 1, 2 kg..
Kanske har de ändrat på olika kontor? Olika pris för olika sträckor? Verkar skumt. Dock skriver de ju alltid på fraktsedeln vad frakten gått på, så det borde ju inte vara ngt h*n kan bluffa heller.
skulle varit till kimmis87
det kostar ca 180:- att skicka en sadeln härifrån oavsett vart i Sverige man skickar.Det är olika till olika platser.
Att skicka från en plats kan alltså vara jättedyrt medans samma sträcka bara kostar hälften åt andra hållet.
Nu är ju paketet redan här i stan, så jag ska ju igentligen bara betala och hämta det, men det känns riktigt surt!
Jag får låna lite pengar av sambon för att få det att gå ihop denna månaden![]()
Skickade en sadel idag, paketet vägde ca. 7 kg. Kostade 180 kr som det "alltid" gjort när jag skickat sadlar med bussgods. Däremot är det väldigt dyrt att skicka små lätta paket med bussgods. 120 kr för 1, 2 kg..
Kanske har de ändrat på olika kontor? Olika pris för olika sträckor? Verkar skumt. Dock skriver de ju alltid på fraktsedeln vad frakten gått på, så det borde ju inte vara ngt h*n kan bluffa heller.
skulle varit till kimmis87
Bestrid kostnaden, det kostar nämligen säljaren att lösa tillbaka paketet (om du nu skulle dra dig ur pga det dyra priset, som ni alltså INTE har avtalat om innan) så du kan säkert föreslå att ni delar på frakten.
Begangad, ny har jag inte råd med.
Men säljaren kanske inte heller visste att det skulle bli så dyrt?!
Visserligen hade jag kontaktat köparen innan jag skickade om det skulle visa sig vara så dyrt men det är ju inte alla som tänker så.