Sadellista BOMLÖS

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare FiaPiaLisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 706
  • Visningar Visningar 229 153
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sadellista BOMLÖS

Nu är ju paketet redan här i stan, så jag ska ju igentligen bara betala och hämta det, men det känns riktigt surt!

Jag får låna lite pengar av sambon för att få det att gå ihop denna månaden :crazy:

Jag skulle inte hämta paketet innan jag rett ut med säljaren varför frakten blev så hög och varför detta inte las på bordet i tid så du haft en chans att ångra dig isf.
Bestrider man något så ska man göra det innan man betalar.

Skickade en sadel idag, paketet vägde ca. 7 kg. Kostade 180 kr som det "alltid" gjort när jag skickat sadlar med bussgods. Däremot är det väldigt dyrt att skicka små lätta paket med bussgods. 120 kr för 1, 2 kg..

Kanske har de ändrat på olika kontor? Olika pris för olika sträckor? Verkar skumt. Dock skriver de ju alltid på fraktsedeln vad frakten gått på, så det borde ju inte vara ngt h*n kan bluffa heller.

skulle varit till kimmis87

Skickade en sadel idag, paketet vägde ca. 7 kg. Kostade 180 kr som det "alltid" gjort när jag skickat sadlar med bussgods. Däremot är det väldigt dyrt att skicka små lätta paket med bussgods. 120 kr för 1, 2 kg..

Kanske har de ändrat på olika kontor? Olika pris för olika sträckor? Verkar skumt. Dock skriver de ju alltid på fraktsedeln vad frakten gått på, så det borde ju inte vara ngt h*n kan bluffa heller.

Det är olika till olika platser.
Att skicka från en plats kan alltså vara jättedyrt medans samma sträcka bara kostar hälften åt andra hållet.

Det är olika till olika platser.
Att skicka från en plats kan alltså vara jättedyrt medans samma sträcka bara kostar hälften åt andra hållet.
det kostar ca 180:- att skicka en sadeln härifrån oavsett vart i Sverige man skickar.

Däremot har jag blivit tvungen att betala betydligt mer om någon skickar sadeln till mig. Runt 200-350.- har jag fått betala.

Bestrid kostnaden, det kostar nämligen säljaren att lösa tillbaka paketet (om du nu skulle dra dig ur pga det dyra priset, som ni alltså INTE har avtalat om innan) så du kan säkert föreslå att ni delar på frakten.

Så märkligt:confused: testade lite olika ställen, både att skicka ifrån och till. Om jag skickar ett paket till Xstad kostar det 465 kr, skickar någon ett paket till mej från Xstad så kostar samma paket 395kr och ändå så står det i allmänna prislistan att paketet ska kosta 180 kr att skicka:confused:

Hur kan de göra så? Vaddå omöjligt att veta vad det kostar om man ska sätta ut fraktkostnaden på något på t.ex. Tradera:crazy:

Bestrid kostnaden, det kostar nämligen säljaren att lösa tillbaka paketet (om du nu skulle dra dig ur pga det dyra priset, som ni alltså INTE har avtalat om innan) så du kan säkert föreslå att ni delar på frakten.

Men säljaren kanske inte heller visste att det skulle bli så dyrt?!
Visserligen hade jag kontaktat köparen innan jag skickade om det skulle visa sig vara så dyrt men det är ju inte alla som tänker så.

Men säljaren kanske inte heller visste att det skulle bli så dyrt?!
Visserligen hade jag kontaktat köparen innan jag skickade om det skulle visa sig vara så dyrt men det är ju inte alla som tänker så.

Nej men eftersom säljaren får veta priset vid inlämning av paketet hade hon fortfarande vi den tidpunkten ett val att att inte låta paketet gå iväg och istället kontakta köparen för att rådgöra. Dessutom har säljaren uppenbarligen inte kontaktat köparen och flaggat upp för att frakten blev väldigt dyr ens efter att hon skickade det = inte schysst.
Säljaren har skickat varan dyrare än köparen kunde förvänta sig och då tycker jag gott att man kan vägra att hämta ut paketet såtillvida att man inte delar på frakten. De pengarna kommer säljaren ändå att bli av med med råge om köparen vägrar hemta ut paketet eftersom denne då får stå för både frakten till köparen + frakten tillbaka = en mycket dålig affär för säljaren att inte splitta räkningen. Så jag framhärdar: Stå på dig och kräv att ni delar på kostnaden.

Säljaren står på sig!
Satan... sambon såg hur lessen jag blev och erbjöd sig betala frakten :D Men tjurig som jag var då så kom givetvis komentaren "jag vill inte ha dina jävla pengar :mad: "

Jag PMS? neeeeej vadå? :angel:

Jag får väl höra med honom om erbjudandet fortfarande gäller :p

Då tycker jag att du kan fråga säljaren om denne hellre vill betala både frakten till dig och tillbaka. Sätt du press på henne. Det går inte i retur till henne förrän en viss tid (hon kan inte begära att få den sänd tillbaka till sig innan dess) så du kan gott säga att du inte vill ha den om ni inte delar på frakten och se om hon ger med sig. Hur som helst tycker jag att det är mkt dålig stil av henne.

Det låter inge kul alls.
Kom ni inte överrens om fraktkostnad innan hon skickade iväg den?

Undrar hur det kunnat bli så dyr frakt :confused:
Ring bussgods och hör.

Kanske tegelstenar i och ingen sadel! :eek:

*Delvis knapplån..*
Man kan ju beräkna frakten som tidigare sagts på bussgods hemsida, vore intressant då att se om det blir samma summa..:grin::idea:

håller med som en tidigare sa att de är otroligt dåligt av bussgods att priserna varierar så kraftigt, jag menar skickar man med posten el schenker så är det ju inte olika priser beroende på ort:confused:

Tråkigt att det ska trasslas med frakten.. :(

kl

Hur är sitsen på Sensationsadlarna? Är det lite uppbyggda eller är de breda att sitta i?

De är uppbyggda och känns inte alls särskilt breda. Jag älskar sitsen på min Sensation. Sitsen formar sig ju efter ryttaren också efter ett tag.

Menar du att den formar sig efter rumpan och låren? Formar den sig "smalare"?
Hur lång tid tar det innan den formar sig? "Släpper" formen när sadeln får vila eller formar den sig som en vanlig sadel gör och stannar kvar i den formen?

Jag är lite kinkig med bredden på sadlar :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
130
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 081
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
533
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka