Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja,som rubriken säger:
Vilka sadlar är skonsammast för en ond rygg med 3 diskbråck mm?
Funderar på om Passier med PS-baum skulle kunna vara bättre med sin flexibilitet?
Men,vill gärna ha fler förslag,då sadlarna ska passa både mig och hästarna!
Sensation Ride! Underbart mjuka att sitta i.
Luftsadel ,den dämpar både för piloten och hästen .
Mia
Jag har lite lätt skolios och kan säga att det blir inte bättre i min Passier. Mot slutet av passet får jag alltid ont i vänstersidan av nacken och nere i länden. Kan ju vara för att jag inte har några muskler på vänstersida av ryggen men nu har jag fått min nya Amerigo sadel och den är som en dröm att rida i
Här får vi inte ont någonstans![]()
Kanske lite ot men var sitter dina diskbråck? Jag har tyvärr förmodligen fått ett och enligt läkare och sjukgymnast så sitter det mellan nedersta vanliga kotan och svanskotan. Just nu har jag totalt ridförbud då de vill se hur illa det är på magnetkamera undersökningen först och ärligt talat skulle jag inte våga ta mej upp på hästen för det gör så fruktansvärt ont och hela benet och foten är helt bortdomnat. Jag har ständig kramp under foten också och att då sätta den i stigbygeln känns inte så kul. Har du blivit opererad och har det hjälpt isåfall? Vad har du fått för råd i övrigt? Mer än att röra på sig så mycket det går...
Annars kan jag också rekomendera Sensation ride, en helt underbar sadel som gör det möjligt för mej med alla mina övriga handikapp att ändå kunna rida.
2 av diskbråcken sitter i ländryggen och det 3:e i bröstryggen.Det är de nedersta som ger mest symtom.Jag mår ganska bra när jag rider och har lov av både sjukgymnast och doktor att göra det,men har mer domningar och väntar på att få komma till en ortoped.
Trist för dig att inte få rida.Jag föröksöker så gott det går.Är olika från dag till dag.
Värre är nog att jag börjar jobba söndag natt efter semestern,men vi får se om det går...
Fy vad hemskt att ha treDet räcker gott och väl med ett
Jo det är tråkigt att inte få/kunna rida. Men all rörelse gör så ont och med min hästs stora rörelser så känns det inte värt att ens prova.
Oj, menar du att du inte har blivit sjukskriven? Eller det kanske man vanligtvis inte blir? Jag är förtidspensionär sedan en olycka för snart tio år sedan så något jobb behöver jag iallafall inte oroa mej för. Hur länge har du haft dina? Det låter som om de är relativt nya? Hoppas att du får träffa ortopeden snart. Jag har träffat en men det gav inte så mycket. Vi väntar på resultatet av undersökningen som ska göras i mitten av augusti så får vi se vad den visar.