Sadeln glider fram...

Daimie

Trådstartare
Jag har problemet att min häst puttar fram sin bomlösa "karl" med magen. Jättejobbigt tycker jag även om hon inte verkar påverkas märkbart. Funderar lite på svanskappa, hon kanske musklar om sig sen att den inte glider fram. Vet dock ej så mycket om svanskappor och skulle gärna vilja ha lite hjälp. Vad säger ni? Är svanskappa något att ha?

Sv: Sadeln glider fram...

Jag tycker nog att du ska använda svanskappa, vi hade en häst på ridskolan som gjorde samma sak och den fick en svanskappa och nu sitter sadel där den ska. Den är lätt att använda, bara att spänna bak i sadeln och sedan dra den under svansen och spänna fast.:bump: :banana:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
711
Senast: Silje
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 203
Senast: super
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 754
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka