Sadelpad före köp av ny sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nicknick
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 646
N

Nicknick

Hjälp...sadeln på vår fjording har börjat "glida" åt sidan.
Hon var kraftigt överviktig när vi tog hem henne på foder (har nu köpt) och vi har nu fått ner henne bra i vikt. Har fortfarande en del träning kvar och vi är inte riktigt nere i matchvikt ännu. Nu har sadeln börjat glida och jag fick rådet i stallet där vi står att skaffa en sadelpad och avvakta med sadelköp tills vi är nere i den vikt där hon ska vara. Annars finns risken att även den nya sadeln inte passar efter ett tag. Har kikat i olika kataloger och lite på nätet och det finns en uppsjö av olika varianter och prisklasser. Behöver bra och snabba råd på vad vi ska ha! :confused:

Sv: Sadelpad före köp av ny sadel

Köp inte för billigt. Undvik teddy och billiga skumgummi.
Se till att paden täcker hela sadelns bäryta dvs är formsydd så den går ner fram. Gärna gel eller äkta fårull.
// Linda

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 290
Senast: iNHALE
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av... 11 12 13
Svar
249
· Visningar
31 632
Senast: Åsa A
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme... 51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
41 693
Senast: Intejag
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Att provrida på en ny ridskola tycker jag är både spännande och lite jobbigt. Spännande säger väl sig självt, men det jobbiga för mig är...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka