Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte väldigt klumpigt med ett får mellan hästen och sadeln??Jag har ett får närmast hästen då hon får skav av schabraket annars
Ja, jag tror också en del på mode... Kan man förklara varför man har den så är det helt ok med mig men bara man tänkt efter först!
Det låter lite som har man en sadel som passar så är gelpad bättre för stötdämpning, medans fårskinn är bra om sadeln inte passar 100% just då?![]()
Det är säkert lite individuellt också, man ser hur sadeln ligger med en pad under och känner hur det känns och hur hästen reagerar osv...![]()
Klart det är mode, som med hals på täcken. För 20 år sedan kan jag inte komma ihåg att nån hade halsduk på hästen. Och maggjorden, kom och försvann, så nuförtiden frysen inte hästen om magen längre.
Jag har en sadel som passar, självklart har jag inget får under, det skulle ta bort en stor del av känslan.
Å andra sidan är förändring inte alltid av ondo. Hals på täcket är fullt försåeligt att ha i synnerhet eftersom dagens hästen i jämförelse med för 20 år sen klipps i större utsträckning.
Rent generellt är det nog faktiskt så att en pad oftast inte gör sadeln smalare, utan den gör bara att sadeln hamnar ett par cm längre från hästen men med samma vinkel.