• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lillkaris
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 698
L

Lillkaris

Min medryttarhästs sadel passar henne inte så bra nu för tiden, bakvalvet åker liksom upp lite och sadel glider gärna fram. Jag undrar om det skulle hjälpa lite om jag köpte en pad som jämnar ut trycket? Eftersom att jag inte äger henne så har jag inte möjlighet att köpa en ny sadel åt henne, och ägarna ska snart sälja henne så de vill inte heller köpa nått nytt. Tacksam för svar!

Sv: Sadelpad?

Är det inte bättre om du rådfrågar ägarna om vad de tycker du ska göra åt saken då? Fråga om det är ok om du köper en pad om de tror att det skulle hjälpa och vilken pad du i så fall bör välja.

Sv: Sadelpad?

Låter som att bommen är för böjd, en pad kan inte åtgärda det. Risken finns att sadeln blir för smal om du lägger en pad under och då förvärrar du problemet.
Om inte hästen har ont av den eller reagerar när du sadlar henne tycker jag du lika gärna kan fortsätta rida i den, om hästen ändå ska säljas snart. Då får de nya ägarna köpa en sadel till henne.

Eller så kan du rida barbacka om hon inte verkar trivas i sadeln.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 849
Senast: Murray
·
Skola & Jobb Jag är på jakt efter en ny jobbväska, och det känns som en djungel... Väskan jag har nu är en ryggsäck från Fjällräven, vilken snart...
Svar
10
· Visningar
704
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Sängproblem...
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka