E
Elna
Min häst har fått bulor under sadeln samt på två andra ställen, troligtvis allergi, då de uppkom antingen när han fick ett tillskott i fodret eller utav hovsalvan jag provade(han är lite känslig).
De blev mindre när jag slutade men vet inte vilket han reagerade på. Nu har jag en sadel som jag är osäker på om den ligger riktigt bra och är rädd att knutorna under den ska bli värre eller inte försvinna om det trycker för mycket. Det är en gammal syntetsadel som jag tycker börjar se lite nedsutten ut. Han har aldrig haft problem av den förr så jag tror inte att det är den som orsakar det samt att det uppkom i samband med annat. Han ömmar inte heller på ryggen och det känns bra under ridning så jag är nog ändå lite nojjig över sadeln. Är inte riktigt van den då jag själv inte ridit i den så mycket förr.
Kan det hjälpa med någon slags pad under för att lätta trycket? Har haft den turen att de sadlar jag haft alltid passat mina hästar och sluppit extra utrustning så min erfarenhet av sådant är inte så stor.
Gelepad, kil, jämntjock?
Är noga med att använda ren vojlock och tvätta under efter ridning. Rider barbacka de dagar han har lugn träning men behöver sadeln under de "tuffare" dagarna.
Han är rätt tjock för tillfället så min andra sadel passar inte än så tills den gör det eller tills jag kan köpa en ny så är jag tacksam om någon kan ge mig råd angående detta?
(Tala om att bli distraherad när man har en katt som är och trycker på tangenterna hela tiden när man skriver.
)
Kan det hjälpa med någon slags pad under för att lätta trycket? Har haft den turen att de sadlar jag haft alltid passat mina hästar och sluppit extra utrustning så min erfarenhet av sådant är inte så stor.
Gelepad, kil, jämntjock?
Är noga med att använda ren vojlock och tvätta under efter ridning. Rider barbacka de dagar han har lugn träning men behöver sadeln under de "tuffare" dagarna.
Han är rätt tjock för tillfället så min andra sadel passar inte än så tills den gör det eller tills jag kan köpa en ny så är jag tacksam om någon kan ge mig råd angående detta?
(Tala om att bli distraherad när man har en katt som är och trycker på tangenterna hela tiden när man skriver.