Sadelskåp

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare BlackiNova
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 514
B

BlackiNova

Jag har tänkt göra eget sadelskåp i trä. Men vill ha tips på material som inte ruinerar mig.

Har någon annan gjort eget sadelskåp? Visa bilder isåfall :bump:

Sv: Sadelskåp

ska också bygga ett sadelskåp, så är väldigt intresserad av hur andra har gjort :)
och om någon har någon aning om vad deras hemmabygda eller köpta väger, så att man inte skaffar ett för tungt och inte får ha med både det och hästen i transporten :angel:

Plywood är ett trevligt och billigt material att jobba med :)

Skall man dock släpa med sig sitt skåp i transporten så skulle jag hellre valt att göra det av ett annat material än trä. Glasfiber har nog blivit mitt val tror jag.
Jag såg i en hästtidning (minns inte vilken just nu) en artikel om att göra ett sadelskåp av en soptunna. Det var smart & enkelt att göra, det skåpet kan inte vägt särskilt mkt alls när det var klart.

Soptunna i plast är inte alls dumt.
Sätt en hylla en bit under locket och såga ut en dörr på framsidan.
// Linda

Hitta en beg garderob. Såga av till lämplig storlek.
Ska man köpa material till ett träskåp så kostar det mer.
// Linda

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 112
Senast: tara
·
Övr. Barn Jag har en väldigt frustrerad tjej här hemma just nu. Hon vill snickra, sy och skapa saker och vi har inte riktigt rätt material till... 2
Svar
29
· Visningar
2 105
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka