Sadeltråd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Boj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 309
  • Visningar Visningar 34 410
Sv: Sadeltråd

Måste höra om det är någon som vet om en bra och billig sadel (sadelmärke) som är under 45 cm lång(kan det va ca 16 eller 16,5 tum) med normal till smal bom. Island eller ponny dressyr skulle jag tro, låg till normal manke. Jag provade en supreme shortback T men den var för bred över manken så nu har jag en sådan liggande här hemma om det är någon som är intresserad, anälggningsytan är 43 cm på den, bomlös.

Okej. Hur var den då? smal/bred? För min ena kille är ganska smäcker, har typ en "ponny" kropp.
+1.5 har min tränare på alla hästar hon rider, ligger bra på de flesta faktiskt. Den är lite för stor för min lilla dam, så den jag köpt är en +1

Måste höra om det är någon som vet om en bra och billig sadel (sadelmärke) som är under 45 cm lång(kan det va ca 16 eller 16,5 tum) med normal till smal bom. Island eller ponny dressyr skulle jag tro, låg till normal manke. Jag provade en supreme shortback T men den var för bred över manken så nu har jag en sådan liggande här hemma om det är någon som är intresserad, anälggningsytan är 43 cm på den, bomlös.

Nää, det är nog en av de kortaste jag hört talas om... men gör man mallar och skickar till dem bör man ju kunna få en sadel som passar. Du borde kunna byta in din gamla.

Grannflickan har fått en sådan, en läcker 2-färgad brun. Provade den igår på min häst och jag bara måste ha en sådan :bow: Den är helt UNDERBAR :d Tänker beställa en i nästa månad när jag får lite extra lön

Vaddå inte snygga - G4 dressyrmodellen ser då riktigt elegant och nät ut - och den G3 modellen utan ringar (tilltalar mig mycket) är snygg den också.

Googlade lite varstans igår och kom över ett forum på Yahoo (tyvärr har jag glömt att spara adressen :(),där var denna sadelmodellen rankad som nr. bland bomlösa sadlar till Islandshäst.

hehe ja jag tycker inte dom är snygga iallafall..Men man ska ju inte köpa sadel för utsidans skull utan för den passar hästen=):D

Jag tycker också att de är fula,
men de ser bekväma ut.

Men ska jag ha nån bomlös så blir det nog en startrekk island,
eller diddi. (alternativt Kari flex då, men nu är jag lite skeptiskt igen)

Verkar gå i vågor med Kari flex, först hör man folk som hyllar den, sen har jag hört att den är allt från bäst till skräp.
Svårt att veta om man vågar köpa då. :o

Det är så med allt här i livet :) T.ex. en häst som är "pestilens" for en kan vara den absoluta drömhästen för en annan. Enda sätt att få veta är att testa själv :idea:

Tror du missförstår mig.. ja sa inte att jag inte kommer gilla sadeln och tycka att den inteär skön..
Sa bara att jag tycker den är ful.
Och de kommer jag nog tycka även om jag köper den!

Jag ska köpa en så:grin:

Jag tycker också att de är fula,
men de ser bekväma ut.

Men ska jag ha nån bomlös så blir det nog en startrekk island,
eller diddi. (alternativt Kari flex då, men nu är jag lite skeptiskt igen)

Verkar gå i vågor med Kari flex, först hör man folk som hyllar den, sen har jag hört att den är allt från bäst till skräp.
Svårt att veta om man vågar köpa då. :o

Lutar också åt kari flex till min unghäst, men man hör så mycket olika om den. Antar att det beror på att den oftast ligger sämre på hästar som har manke och inte fullt så välutvecklad rygg. Men vad jag har föstått så kan man avhjälpa det med en bra pad.

Är det någon som har provat Pathfinder från Softsadles (ursäkta stavning..)? Den är ju ställbar i bommen. Verkar smidigt om man har unghäst, och så är den kort också (runt 43 cm).

Jag har inte provat den.
Hört en del nöjda, men jag gillar inte knästödens utformning.
Jag är kräsen verkar det som :p

Det finns ju fler alternativ om du har kort överbyggd häst
(verkar det ju som eftersom du tittar på den där sadeln).

Tex så är Kentaur kari och wintec dressyr 500 (båda i 16,5)
superkorta och wintec kan du ju ändra vidd på.

Hyffsat billiga också!

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
643
Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
775
Senast: lytesout95
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
928
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka