Sadeltråd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Boj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 309
  • Visningar Visningar 34 410
Sv: Sadeltråd

KL.
För drygt en vecka sedan fick jag hem min Amerigo CC :D
Den är +3 (=ligger bra på typ alla hästar), långa kåpor och 18" i säte. Den är helt UNDERBAR och även om den verkar rätt lång ser ser den inte lång ut på hästarna, även de med lite kortare rygg.

Men vad är för raggsocka som ligger under sadeln, om den ligger bra varför behövs detta ting?:confused:

Han ska egentligen ha +2 - +2½ och denna är ju +3 och det är därför jag har den :)
Och eftersom det inte finns så många sånahär sadlar till salu så tog vi första bästa.

Vet du hur vid en +3 är?
KL
Det verkar vara stor skillnad i längden på de olika storlekarna på London. Om strl 2 är ca 55 cm, och strl 0 är ca 46 cm, undras hur lång en strl 1 är då? Kanske runt 50 cm?

Vet du hur vid en +3 är?
KL
Det verkar vara stor skillnad i längden på de olika storlekarna på London. Om strl 2 är ca 55 cm, och strl 0 är ca 46 cm, undras hur lång en strl 1 är då? Kanske runt 50 cm?
Jo London storlek 1 borde ligga på rundt 50

Hej någon som har Kari Flex å vad tycker ni om den??? För å nackdelar med den. Sj så har jag fastnat för den å funderar på att köpa en sådan :-)

Jag har en sådan åt Gáski, då han har väldigt kort sadel läge.
Jag gillar den jätte mycket, men nackdelen är väl att den är hal som ny. Men blir mycket bätte när man smörjer den.
Och så är den billig och mycket prisvärd.

Det där är ju en Ken Taur Kári. Kári flex är en bomlössadel.

Men jag har en likadan som dig. Älskar den och den ligger jätte bra på Vattar. Får jätte bra stöd i den oxå.

Jag hadde storlek 2 i min London och det gick inte på min.

Säljer också en Henri De Rivel Trekener Island (slät säte) 18" säte och 34" bom. Denna ligger inte still på min Skuggi då den är för lång.

oj okej det är du som behöver en stor sits eller? elle varför har du hela 18 i sitsen på bomsadeln och största str i den bomlösa?
till en kort häst?

var str 2 för lång för din häst, testa str 1.

de säjer att str 0 är för folk med MAX str 36 i byxor men jag har 36-38 och den e kanon nästan för stor.:love:

*knapplån*

Är det någon som har isabell werth på sin isis eller är de alldeles för långa (stl 17)? Har själv ingen islandshäst utan en arab men vilka likheter de har ryggmässigt!

Denna häst har sadelläge på ca 45 cm helst kortare....

Kan vara kul att se hur pass sne den är.

Jag har fått hem min Supreme TöltMaster idag :) Jag var och hämtade den och jag är mycket nöjd så här långt, den ska provas på hästen ikväll lite försiktigt då hon e högdräktig. Det verkar vara jätte bra kvalite på den. Ska lägga till att jag fick super bra service när jag var där.

okej,

säger bara såhär, det är nog bäst att Salka svarar här, hon var och tittade på min snea sadel idag, eftersom ni inte tror mig är det bäst att hon svarar känner jag:crazy:

och som sagt, du vet att en försäljare skall vara bra på att sälja saker:angel:ett tips, var inte för blåögd.

och skall tillägga att supreme töltmaster är en helt annan sadel mot den jag köpte, det är helt andra tillverkare och troligen finns fler ÅF det är dessutom en BOMSADEL.

ska försöka ta kort på den snea sadeln nån dag, bara det är rätt ljus så syns det hur den lättar 3-4cm från ryggen på vänster sida och ligger ann på höger....

fråga SALKA om mer info....

ska tillägga att jag är INTE ute efter att smutskasta någon om det kanske uppfattas så.
folk verkar konstigt nog tycka att det är en sport att göra tvärtemot vad jag säger haha.
men alla ska ju få bilda sig en egen uppfattning men försäljare är alltid försäljare och i deras ögon är allt perfekt, därför man frågar omgivningen.

jag hindrar ingen säger bara vad som KAN hända sen e det ju upp till var och en om man vill ta risken jag litar iaf inte på någon som inte till 100% ALLTID ger mig pengarna tillbaka vid ett tillverklingsfel.

Vet du hur vid en +3 är?
KL

ja den är runt 50cm lika lång som min torsion island på bilden jag lade upp till dig:angel:

hur stor är din häst? har du mätt ryggen?

Jag har en sådan åt Gáski, då han har väldigt kort sadel läge.
Jag gillar den jätte mycket, men nackdelen är väl att den är hal som ny. Men blir mycket bätte när man smörjer den.
Och så är den billig och mycket prisvärd.

är det str 16,5 i sitsen? skulle du vilja mäta en av bossorna undertill och se hur lång den är?

är det str 16,5 i sitsen? skulle du vilja mäta en av bossorna undertill och se hur lång den är?

Jag har en nyinköpt 16,5 som är så kort att det ser ut som en exlusiv ponnyputa :rofl:

Jag kan mäta den imorrn om jag kommer ihåg det,
men vill du bara veta längden på den del av bossan som ligger an mot hästen, eller hela vägen där bak där det går upp från ryggen
s a s?

Aa det är 16,5 i sitsen. Och som LinK skrev så ser den ut som en exlusiv ponnyputa.
Ska försöka komma ihåg att mäta den. Men om du söker sadel åt Thengil så tror jag den skulle passa.
För Gáski har också extremt kort rygg, har fått höra av flera veterinärer att de aldrig sett en sådan kost rygg.

Men anläggningsytan på Kentauren är jätte liten och den är ändå rymlig och skön att rida i.

Skickar med lite mer bilder. :)

oj okej det är du som behöver en stor sits eller? elle varför har du hela 18 i sitsen på bomsadeln och största str i den bomlösa?
till en kort häst?

var str 2 för lång för din häst, testa str 1.

de säjer att str 0 är för folk med MAX str 36 i byxor men jag har 36-38 och den e kanon nästan för stor.:love:

Storlek 2 på London var vel ok lite stor och 18" i bom sadel er lite stor dock måste jag ha minst 17,5" på bomsadar och då rekomenderade inte stallvrå storlek 1 till mig.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
643
Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
775
Senast: lytesout95
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
928
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka