jag har en sådan och den ligger bra på min "max 35cm anläggningsyta" häst så den funkar bra. jag tycker man sitter djupt och säker i den.
den är MKT bättre än tex cheyenne och alla såna kopior av Torsion.
det finns benstöd på denna nya med och den känns mer uppbyggd.
jag tycker det är bra godkänd sadel eftersom hästne e så kort så har ja inte hittat nåt kortare som inte är för stabilt(om sadeln är för stabil och längre än 35cm så travar inte min häst).
här är en bild där jag tävlar i min torsion island(jag flög som en vante i den, för stor sits + inga benstöd och jättebred men underbart skön, om mn inte skulle tävla och träna då, den täcker hela hästen med som du ser)
och här tävlar vi dressyr i min London.
4gång, trav med min london
vet inte om det bara är jag men jag tycker iaf inte den ser ut att vara alldeles för gigantiskt, o så ligger de ju bara ann lite lite till mer än min rumpa, och när man sitter är man ju troligen runt 20-30cm så egentligen kvittar det ju om ja har en bomlös eller en bomsadle för ja har ju endå inte många cm till som jag kan "fördela" vikt på.
o ja tycker inte den ser alldeles för konstig ut på dessa bilder(alltså icke liknar en vanlig sadel, vissa är ju allergiska mot sånt)

eller vad tycker du?
man får lodrät sits i den iaf
kanske skulle säga med att jag har str 0 i min london det är det allra minsta som finns de säjer att man max ska ha str 36 i byxor då men ja har typ 36-38 det är olika och den passar perfekt.
stallvrå säljer ju denna och fråga speciellt om en str 0 i så fall för på hemsidan står de bara om str 1 och 2 tror jag.
sen har jag en torsion padd under, de paddarna tycker jag är allra bäst, jättebra inlägg(equlitzer) och bävernylon padd grym hållbarhet jag har haft min padd i 2 år och ridit med den typ varje dag, det har inte en slitits på undersidan eller ovansidan. helt sjukt värt pengarna.
tycker den padden som hör till är för tunn på bilden på min avatar har jag padden som hör till, fick såklart padden till str 1 hon skickade fel så den e ju för stor så då ser hela sadeln stor ut pga det.
men en mindre str fanns bara i svart och då ansåg jag att då skulle sadeln endå se mkt större ut eftersom man då tror att det är sadeln som är svart...ja hihi.