Sadeltråden för oss med benig rumpa

Sv: Sadeltråden för oss med benig rumpa

Och jag som tycker att stübben är lagom mjuka.. :angel: förstår inte att de sägs vara hårda.. :rofl:
haha.
Men hoppas du hittar en mjukare sadel ika!!
eller köp en gelsits det kan man väl ha på sommaren med?!

Ja förr i tiden när jag var typ 10-15 kg tyngre så red jag i en stübben och bara älskade den. :love:
Hade inte riktigt dessa problem då med vassa sittben och omusklad rumpa.
Men nu är det ju 3 barn senare och ..ja. :D

Kanske man kan stoppa om den Stübben jag har och be dem 'fluffa' till den riiiktigt mycket? :idea:

:rofl:

Vad brukar det på ett ungefär kosta att få en sadel omstoppad?
Är det värt pengarna?

H**ks har billiga gel seats. Passade inte min sadel eftersom jag upplevde den för kort. B***jes har säkert också. Det är en bra investering och gör de flesta hårda sadlarna uthärdliga.

Det går jättebra att rida i fårskinnsrumpis hela sommaren.;)

H**ks har billiga gel seats. Passade inte min sadel eftersom jag upplevde den för kort. B***jes har säkert också. Det är en bra investering och gör de flesta hårda sadlarna uthärdliga.

Det går jättebra att rida i fårskinnsrumpis hela sommaren.;)

Ja just nu får det bli så.. :D

Ska titta där och se vad jag kan hitta för nåt. :bow:

*kl*
Tycker att folk behöver uppdatera sig lite..

Stubben har modeller med riktigt mjuka säten nu. Min stubben tristan island är mjukare än nån annan sadel jag haft.

Hmm, jag tror det kan finnas gelsitsar på gekås! Där är ju ingenting dyrt iaf :D

Annars går det rätt bra att hoppa i westernsadel på låga höjder, men man kan slå i hornet där fram :angel: :rofl:
Jag har provat när jag var ännu yngre och dummare!

De vanligaste är dock de riktigt hårda... Men jag har inte riktigt det problemet heller :angel:

kl

alla zaldis är väl inte hårda? sitter i en atlanta, har inga problem med dem :D

my issue är hoppsadlar. så fort jag sitter med korta läder blottas sittbenen=ONT! då har jag även suttit i hoppsadlar som är erkända för att vara mjuka: m&n, prestige paris och pessoa.

Ja, du har väl haft en "hip saver" ett bra tag nu? Fungerar den som utlovat, att man får känslan av att sitta mindre brett i en bomlös sadel?

Ja man sitter inte så brett, just nu har jag den till en vanlig bomsadel, jag som alltid har haft ont efter ridning känner att nu kan jag rida hur länge och mycket som helst:love:

Jag har också en sån och ridit i den en gång.

Den var stenhård!!

Hårdare än sadeln....Ska man trampa runt lite på den så den blir "använd"? Var din mjuk från början?

Hård:confused: nej min är inte hård, men det är klart att det tar några minuter innan den har mjuknat, särskilt om det är kallt ute, men sedan sitter man som en prinsessa:D

hehe, ja det är väl olika från person till person också kan jag tänka mig, mamma är smal o så men hon älskar också sadeln.. hehe...

hoppas du hittar någon!

Liknande trådar

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Utrustning Ja, som rubriken säger, om man vill ha ÄNNU mjukare sits än det blir med ett geleöverdrag på sin sadel, vad kan man använda sig av då...
Svar
4
· Visningar
2 205
Senast: Centaur
·
Hoppning Har ett fullblod som jag haft i 7 år och har tränat hoppning upp till 1.20 med han. Tävlat mycket men nu var det mer än 3 år sedan vi va...
Svar
8
· Visningar
2 309
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 989

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka