Så fint då, då har du inga problem att dela med dig av dina fantastiska fynd från i torsdags då som förklarar sadeltvånget och dessutom rättfärdigar aveln. Det är ju bra för oss andra att veta eftersom du är så fullskaligt vetande och allt man säger i god ton tas med förakt.Du vet ju ingenting mer än det som jag skrivit om här, eller hur? Jag har inte berättat allt här om hästens historik.
Önskade bara ha goda råd från erfarna ryttare av hästar som haft sadeltvång, efts detta är första hästen jag råkat på med sådana bekymmer. Vilket jag fick. Utifrån det samt utifrån veterinära fynd jag veta i torsdags, som ett resultat av historiken, bestämmer jag mig för hon inte ska ridas.
Jag förstår precis varför sadeltvånget uppkommit utifrån hästens historik. Så jo man kan definitivt avla på denna.
Det här är ett forum, vi kan bara utgå från informationen du givit oss och inget annat. Delger du inge info så har vi inget att gå på, dessutom kan trådar mynna ut i andra diskussioner vilket kan vara givande, vilket du dock inte verkar tycka just nu. Att dela information kan också vara ett sätt att hjälpa andra.