Sadeltvång hos dräktigt sto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Zoya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 2 824
Hejsan, mitt sto fölade förra sommaren, vi fick tillslut rida barbacka för hon tyckte det var obehagligt med sadelgjorden, tänk själv att ha bebis i magen eller vara full av mat och dra åt ett skärp hårt om detta.
Det var iallafall så jag resonerade med mitt sto och när vi skippade sadeln blev hon glad igen!
Lycka till :D

Vad jag har hört,läst och blivit rekommenderad är att man ska rida barback de 2-3 sista månaderna om man tänkt rida sitt dräktiga sto...

Liknande trådar

Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 380
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
632
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 718
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18