Sv: sadelutprovare i växjö
Den som ni nämnt vet jag inte så mkt om, har bara besökt affären nån gång.
Det finns en utprovare i Växjö som jag vet många har anlitat, men det är tyvärr ingen jag skulle rekommendera. Jättebra att låna hem sadlar av dock, har stort utbud.
Fanns en sadelmakare utanför Karlshamn för några år sen som va JÄTTEDUKTIG o hjälpte mig med min förra häst, men tror tyvärr inte han jobbar längre. Verkar inte så iallafall.
Däremot finns det en sadelmakare som bor en bit norr om Växjö som hjälpt mig med sadel till min häst. Tycker hon verkar jätteduktig, så jag PM:ar dig hennes nummer. Om fler är intresserade får ni PM:a mej så får ni oxå hennes nummer. Hon säljer inga sadlar själv, utan man får låna hem från affärer el dylikt. Faktiskt bra, för då är hon helt opartisk när det gäller märken! Och hon åkte ut till stallet när hon skulle prova ut sadlar till min häst, jag hade nog lånat hem 15 sadlar o hon tog god tid på sig! Provred dom som låg bra.
Rena sadelutprovare tycker jag i många fall är rena skojare, särskilt när de själva säljer sadlar (eller ett visst märke). Sadelmakare däremot anser jag har en helt annan kunskap! Men det hörde kanske inte hit till tråden....