sadelutprovare i växjö

Zaida

Trådstartare
Jag har hittat en pessoa sadel legacy XL som jag vill ha men jag behöver hjälp av ngn som prova ut denna sadel till mig.

Jag vill ha tips på en sadelmakare/utprovare som verkligen vet vad han/hon gör. För att ha bästa möjliga förutsättningarna att hitta den rätta sadeln för just mig och min häst!

vet ni ngn hemsida eller var jag kan vända mig??

Sv: sadelutprovare i växjö

det verkar vara helt omöjligt att hitta sadelmakare/utprovare jag har sökt och sökt men jag hittar ingenting!!! jag blir tokig, varför marknadsför de inte sig själva!

det måste väl finns ngn som bor i växjö och har använt en super bra sadelmakare/ hört talas om en iallafall =)

Om jag var dig skulle jag åka till sharpman i mjölby (tar c:a 2,5 timme) och be att få den yngre av utprovarna... Minns inte hennes namn tyvärr. Detta då de "utprovare" som finns i växjö inte är något att hänga i julgranen ens en gång. Tyvärr...

mvh caxter

Om jag var dig skulle jag åka till sharpman i mjölby (tar c:a 2,5 timme) och be att få den yngre av utprovarna... Minns inte hennes namn tyvärr. Detta då de "utprovare" som finns i växjö inte är något att hänga i julgranen ens en gång. Tyvärr...

mvh caxter

Kan även jag rekommendera sharpman! Kanonbra personal och måånga sadlar (både begagnat och nytt) i lager. Har erfarenhet av alla tre utprovare som arbetar där och de är duktiga allihop!

www.sharpman.se

Jag har hittat en pessoa sadel legacy XL som jag vill ha men jag behöver hjälp av ngn som prova ut denna sadel till mig.

Jag vill ha tips på en sadelmakare/utprovare som verkligen vet vad han/hon gör. För att ha bästa möjliga förutsättningarna att hitta den rätta sadeln för just mig och min häst!

vet ni ngn hemsida eller var jag kan vända mig??

Finns ingen i Växjö jag kan rekomendera tyvärr...

Nej,ta inte denna!
Har INTE sett en enda rätt utprovad sadel därifrån ,tyvärr.
Däremot många hästar som fått problem!

låna hem sadlen, ta kort, skicka till diabolical_kitten här på buke..
hon är någon jag, och säkert 10000 personer till, kan rekomendera.
på haflinger träffen, som anordnades för ett litet tag sedan, var det en tjej som hade problem med sadlar till sin lille flingan. då var johanna (diaboliocal_kitten) där och hjälpte henne lite.. vilka otroliga teorier och så mycket kunskap hon hade om sadlar och dess 10000 märken!
som sakt. det är den bästa jag kan rek.

Fast det är otroligt svårt att se på kort hur sadeln ligger. Det är ju under rörelse som sadeln ska passa och inte primärt när hästen står stilla på stallgången.

Nej,ta inte denna!
Har INTE sett en enda rätt utprovad sadel därifrån ,tyvärr.
Däremot många hästar som fått problem!

Och jag har bara hört att folk är nöjda med henne, och hästarna mår bra iallafall :)

Den som ni nämnt vet jag inte så mkt om, har bara besökt affären nån gång.

Det finns en utprovare i Växjö som jag vet många har anlitat, men det är tyvärr ingen jag skulle rekommendera. Jättebra att låna hem sadlar av dock, har stort utbud.

Fanns en sadelmakare utanför Karlshamn för några år sen som va JÄTTEDUKTIG o hjälpte mig med min förra häst, men tror tyvärr inte han jobbar längre. Verkar inte så iallafall.

Däremot finns det en sadelmakare som bor en bit norr om Växjö som hjälpt mig med sadel till min häst. Tycker hon verkar jätteduktig, så jag PM:ar dig hennes nummer. Om fler är intresserade får ni PM:a mej så får ni oxå hennes nummer. Hon säljer inga sadlar själv, utan man får låna hem från affärer el dylikt. Faktiskt bra, för då är hon helt opartisk när det gäller märken! Och hon åkte ut till stallet när hon skulle prova ut sadlar till min häst, jag hade nog lånat hem 15 sadlar o hon tog god tid på sig! Provred dom som låg bra.

Rena sadelutprovare tycker jag i många fall är rena skojare, särskilt när de själva säljer sadlar (eller ett visst märke). Sadelmakare däremot anser jag har en helt annan kunskap! Men det hörde kanske inte hit till tråden....

Det lät ju bra.Du får gärna skicka PM om man själv eller andra skulle få framtida problem!
Skräckexemplets som nämnts här i Blekinge vill ju bara sälja de märken de själva för.Tyvärr inte alltid de passar hästen.
Värsta exemplet var en dressyrinriktad tjej som kom hem med en ren hoppsadel.Det hette att det finns ingen dressyrsadel som passar denna häst!
Efter besök på djursjukhus och påföljande behandlingar fick hästägaren rätt hjälp att hitta passande sadel och hästen fungerar åter i arbete.
Detta är bara ett av många skräckexempel,annars brukar jag inte varna folk i onödan!

Finns en duktig sadelmakare/sadelutprovare utanför Växjö. Hon säljer inga sadlar själv, vilket jag tycker är en fördel. Den som är intresserad kan pm:a mig för telefonnummer.

verkar som att det är samma person som jag och via tipsar om

Jovisst är det det, men jag kan ge folk råd och lära dom. Det är därför jag hjälper folk med sadlar, så dom slipper anlita dåliga utprovare. Och jag hjälper inte folk bara över internet, utan även IRL så ofta jag hinner.

Tror jag vet vem i menar. jag har redan pmat ts om det numret men ej fått svar. Hon är kanon tycker jag med:bow:

Ungefär hur lång tid är väntetiden hos sharpman??

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
170
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
526
Senast: warg
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
879
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur