Sadelutprovningsproblem!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Pita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 851
P

Pita

Jag har lånat hem en Wintecsadel på prov, och provred i den idag. Nu är det så att bossorna ligger inte an mot ryggen när jag inte sitter i den. (Alltså följer sadeln delvis med upp när jag rider lätt.) Måste de göra det? Och vad beror det på att de inte ligger an? Vore jättetacksam för snabb hjälp!

hej, vart ifrån har du lånat sadeln? är det en affär eller så, så vilken?
för ska kanske köpa en och måste nästan kunna låna hem en och prova den först.
tacksam för svar.

Wintec-sadlarna upplever jag som ganska svängda i bommen. Om din häst då har en ganska rak rygg så kommer sadeln inte ligga an hela vägen. Om det är så får du nog tyvärr se dig om efter ett annat sadelmärke.

Antagligen passar inte sadeln hästen, bossorna ska ligga an men inte trycka men heller inte lyfta från hästen under ridning.. Ta hjälp av en sadelutprovare som kan ta fram rätt sadel till dig och din häst.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
158
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 213
Senast: NilHe
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 201
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?