Sadelvård!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare woffihaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 879
W

woffihaa

Läste artikeln i senaste Hästfocus om : Tips och råd om sadelvård. Undrar om man kan få tag i Ivory-tvål och neatsfoot-olja här hemma i Sverige?

Sv: Sadelvård!

neatsfootolja hittar du på bla tumbleweed, generellt sett så är westernaffärerna mkt bättre på bra smörjprodukter än vanliga ridsportsaffärer.

Neatsfootsoil köpte jag på EKO för några år sen.. Vet inte om de har det fortfarande..

Neatfootsoil finns på Granngården:D i alla fall här jag bor

Tack alla för svar! Tvålen finns inte då? Stod att den är jättebra och verkligen rengör lädret. Använder nu ekol-tvål i sprayflaska. men vill ju ha dom bästa grejerna enligt vad dom kunniga säger:)

Jag har ingen aning var tvålen finns. Jag vet bara om oljan eftersom jag själv ska köpa den:D

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 967
Senast: Palermo
·
R
Anläggning Under rådande snöoväder började jag att fundera på snöröjningen här hemma på vår gård. Jag tänkte på hur man gjorde förr, när hästar...
Svar
12
· Visningar
1 336
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Småbarn Vi går igenom en tuff period just nu. Dottern får sammanbrott som byter av varandra, och sonen hakar på. Det är starka viljor... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka