Sadist hund

Sv: Sadisthund

Jag tycker hundar kan stressa upp sig för ganska många olika saker. Dom kan stressa upp sig vid utfodring, att åka bil, bli lämnade ensamma o.sv. Det är svårt att ha en helt stressfri hund i alla lägen men man kan ju göra sitt bästa för att förhindra det.

Att dom stressar när dom leker tror jag nog i min situation är positiv stress i så fall då dom inte leker speciellt intensivt utan mer springer runt tillsammans och rullar runt och busar. Jag kan ju tillägga att Jason leker med samma hundar när han leker. Han leker inte med alla hundar han ser. Men han skulle gärna velat :).

Att min hund får vara med andra hundar ser jag som en självklarhet och en helt naturlig sådan. Men många väljer att inte låta sina hundar leka med andra och det respekterar jag. Man gör som man själv vill och känns bäst med sin hund.

Sv: Sadist hund

Ja, vanlig lek med andra hundar är ingen fara, bara sunt.

Det gäller en konstant stress som är osund för hundar. Det krävs en hel del för normala, friska och sunda hundar att bli så stressade att de ska påverka binjurarna.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 609
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 569
Senast: fixi
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 443
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 216
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Födda 2022