Sadist hund

Sv: Sadisthund

Jag tycker hundar kan stressa upp sig för ganska många olika saker. Dom kan stressa upp sig vid utfodring, att åka bil, bli lämnade ensamma o.sv. Det är svårt att ha en helt stressfri hund i alla lägen men man kan ju göra sitt bästa för att förhindra det.

Att dom stressar när dom leker tror jag nog i min situation är positiv stress i så fall då dom inte leker speciellt intensivt utan mer springer runt tillsammans och rullar runt och busar. Jag kan ju tillägga att Jason leker med samma hundar när han leker. Han leker inte med alla hundar han ser. Men han skulle gärna velat :).

Att min hund får vara med andra hundar ser jag som en självklarhet och en helt naturlig sådan. Men många väljer att inte låta sina hundar leka med andra och det respekterar jag. Man gör som man själv vill och känns bäst med sin hund.
 
Sv: Sadist hund

Ja, vanlig lek med andra hundar är ingen fara, bara sunt.

Det gäller en konstant stress som är osund för hundar. Det krävs en hel del för normala, friska och sunda hundar att bli så stressade att de ska påverka binjurarna.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 751
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 279
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp