Sadlar...Bates?

lady_vip

Trådstartare
Var på utprovning igår och försökte bli klokare... Min häst börjar nu nämligen bli för bred för "normala" sadlar och jag bara går och ber till nån där uppe att hon inte ska växa ur sin Prestige 37:a.

Iaf, testade en Innova som var himelsk! Vilken kontakt! Blev helt kär, men inser att jag INTE kan köpa en sån, iaf inte en ny, har helt enkelt inte råd med CSN... Men den passade både mig och hästen väldigt bra.
Sen testade jag en Isabelle eftersom jag vet att de ligger helt okej på beg.marknaden, men den lyfte bak, trots rätt järn.

Sen vet jag inte, men jag glömde iaf att testa Caprillin och sitter nu här idag och kollar lite beg. Tror ni att hon skulle kunna ha en Caprilli? Risken är väl att jag inte tycker alls om den iofs eftersom jag vill ha smal midja och mjuk sist, gärna en del stöd...

Jag får börja spara pengar, men en beg. Innova går på minst 12-13'000 och det tar en hel eeeevighet innan jag har sparat ihop det... Caprillin hade liksom känts mer lagom i pris.

Sv: Sadlar...Bates?

Jag anser väl inte att InNovan är värd de pengarna om man jämför med de andra modellerna.
Mamma provred båda under samma pass och hon tyckte att den lilla skillnaden som det är på sadlarna är inte värd de antalet tusen. Jag sattde de stora stöden på min Caprilli och det blev väldigt bra.

vita järnet är inte bredare än prestiges 37, bara så du är medveten om det.... då får du isf banka ut det. men caprillin är ju väldigt billig så där kan det kännas värd att testa med utbankad järn.

JO det är den!

Men de lägger sig annorlunda och det SER ut som om den kan vara vidare men då är det inte.

;)

nix inte på mina båda hästar. bates med vitt järn blev smalare på båda hästarna än prestige 37 (original).

Grejen är ju att en beg. Caprilli är som sagt så pass billig att det inte känns som samma risktagande än att köpa en Prestige eller en Innova.

Vitt järn är det som gäller, sen vet i tusan om jag försöker banka ut, men med tanke på vad jag får gå på sen om den blir för smal i samma prisklass så kan man ju alltid testa.

Fast är Innovan och Caprillin lika i formen? Som Bison skriver är jag rädd att Caprillin är för svängd...

jag tycker caprillin är mer svängd, på min häst ligger de helt olika.

Men Flash måste ju vara typ som min Chili, bred och utan manke..? Vad har du för dressyrsadel? Vet att du har en Prestige-hopp, det har ju jag också, men det är som sagt på gränsen snart...

Var på utprovning igår och försökte bli klokare... Min häst börjar nu nämligen bli för bred för "normala" sadlar och jag bara går och ber till nån där uppe att hon inte ska växa ur sin Prestige 37:a.

Iaf, testade en Innova som var himelsk! Vilken kontakt! Blev helt kär, men inser att jag INTE kan köpa en sån, iaf inte en ny, har helt enkelt inte råd med CSN... Men den passade både mig och hästen väldigt bra.
Sen testade jag en Isabelle eftersom jag vet att de ligger helt okej på beg.marknaden, men den lyfte bak, trots rätt järn.

Sen vet jag inte, men jag glömde iaf att testa Caprillin och sitter nu här idag och kollar lite beg. Tror ni att hon skulle kunna ha en Caprilli? Risken är väl att jag inte tycker alls om den iofs eftersom jag vill ha smal midja och mjuk sist, gärna en del stöd...

Jag får börja spara pengar, men en beg. Innova går på minst 12-13'000 och det tar en hel eeeevighet innan jag har sparat ihop det... Caprillin hade liksom känts mer lagom i pris.

Innovan ÄR verkligen värd pengarna! Älskar min...har just bytt till vitt koppjärn. Har cirkus 36 i Prestige...

Det tror jag säkert, men jag har inte dem pengarna... Jag får typ sälja hästen om jag ska ha råd med en sån sadel just nu:D Sätter mig inte med avbetalning när jag lever på bidrag.

Det måste bero helt och hållet på hur hästen är byggd då?

En Bates Caprilli med vitt järn ligger sjukt högt ovanpå min häst och i bakvikt, medans en Prestige 36 inte alls ligger så tokigt...

Det måste bero helt och hållet på hur hästen är byggd då?

En Bates Caprilli med vitt järn ligger sjukt högt ovanpå min häst och i bakvikt, medans en Prestige 36 inte alls ligger så tokigt...

Tror inte man kan jämföra sadlar inom samma märke heller...Jag har provat en Bates hoppsadel tidigare med rött järn som låg katastrofalt på mina. Då hade jag rött järn i Innovan som ligger bra.

Flash har en jacson hekla som dressyrsadel, den ser ut att ligga som en påse skit men hästen har aldrig gått bättre så han får ha den så länge han fungerar med den.

Det är ju jätteskillnad på caprilli och en innova.caprillin dissade jag direkt, jag tyckte inte alls om att sitta i den och den satt inte likadant som innovan heller. Den allra skönaste sadeln är dock isabell werth (iaf mocca varianten) så där kan man spara pengar OM den passar vill säga.

Liknande trådar

Utrustning Är på sadeljakt ännu och har kommit fram till att jag nog ska testa Prestige, Jaguar eller Amerigo. Skulle gissa att någon av dessa kan...
Svar
1
· Visningar
514
Utrustning Hej! Jag har just nu en Prestige Paris med normal bom som inte längre passar min häst pga den är för smal i bommen. Hästen har lång...
Svar
7
· Visningar
1 195
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig... 2
Svar
31
· Visningar
5 488
Utrustning Jag vet inte vad jag ska göra, börja tappa allt nu, det finns inget som fungerar :( Jag har en häst som har väldigt stora bogblad...
Svar
12
· Visningar
5 384
Senast: pemi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?