Sadlar som ligger rätt

_Eulalia_

Trådstartare
Kollar alltid in alla sadeltrådar här då jag tycker det är så intressant, dock har jag nog aldrig sett en tråd där det kommer kommentarer om att sadeln ser ut att ligga bra. Antingen ligger den i bakvikt, lättar i bak, för svängd, för smal, för liten för ryttaren osv... Nu skulle det vara intressant att se bilder på sadlar som ni tycker ligger bra(såpass som man kan se på bild).:laugh:
Skulle vara roligt att se skillnaden:laugh: Spelar ingen roll om det är bomsadlar eller bomlösa, allt är intressant att se!

Sv: Sadlar som ligger rätt

Håller med dig om att det här är riktigt intressant, speciellt för sådana som mig som försöker lära sig sådant här! :)
(Än så länge får andra sköta sadelutpassningen åt mig :p)

Har tyvärr inga bilder att bidra med dock.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 672
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 724
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara... 94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
45 850
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband