Sadlar till araber!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hibicza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 84
  • Visningar Visningar 6 520
Sv: Sadlar till araber!

har precis köpt en albion style...kan mäta den om du vill!!I och för sig är den 17 " Men ändå

Vad tycker du om Albion Style då? Är den bekväm?

Njaaa...jag var tvungen lägga en pad på sätet! Men det beror antagligen på att mina sittben kräver lite bredd baktill på sätet..annars en bra sadel....Jag ska bara använda denna tills min nya Frank Baines kommer..Sen ska denna säljas.

Insåg när jag läste gamla träningsdagböcker igår att det var 30 och inte 33 cm som valackens sadelläge var. Ännu värre med andra ord :eek:

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
160
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka