Säkerheten

Sv: Säkerheten

Det är helt sant. Men vissa har lite kortar rygg så västen slår i sadeln och mindre storlek assar inte. Så då blir det lite ovigt i ridningen innan man växer i den. Så var det för mig i början.
 
Sv: Säkerheten

Åh ja det är klart - kortisar måste få problem med västen. Jag klarar mig precis i sadeln - men skulle jag rida i dressyrsadel med djupt säte skulle det nog låta dunk,dunk, dunk i traven... och göra ont...
 
Sv: Säkerheten

Hej! Oj vad duktiga alla är här! skäms lite faktiskt för jag har aldrig ens provat en säkerhetsväst:o . Så många gånger som jag har flugit av på alla möjliga och omöjliga sätt så borde jag ju faktiskt veta bättre! Som tur är har inget allvarligare hänt....än (bara tappat luften ett antal gånger och fått mild hjärnskakning en gång). Har tänkt investera i en säkerhetsväst länge nu..men eftersom jag aldrig haft en känns det på nåt sätt onödigt:angel: ..känner väl att efter alla gånger som jag flugit av och inget allvarligare hänt så behöver jag den inte...men jag förstår ju att jag har fel. Hjälmen är dock alltid på när jag rider! känner mig så "naken" utan den...men det är bara när jag rider:angel: skulle nog aldrig ha den när jag tex. bara leder en häst. Har ju också en förkärlek för de lite livligare hästarna (säkert därför jag flugit av så många gånger, haha). Bra tråd!
 
Sv: Säkerheten

Jag rider (och kör) alltid med hjälm men västen har jag enbart när jag hoppar på terrängbana.

Hr aldrig hjälm när jag arbetar med hästar från marken
 
Sv: Säkerheten

Det finns vissa hästar som gör att jag har hjälm på mig hela tiden när jag är i närheten av dem. Och det är hästar som stegrar mkt när man leder dem och sådana som sparkar efter en när man skötar hand om dem. Min häst var sådan från början. Då hade jag bpde väst och hjälm. Men allt eftersom han lugnade sig så skippade jag hjälmen och väst mer och mer. Så det händer att jag sitter där under hans mage utan hjälm:angel: när jag ska se ifall jag fått bårt all smuts.
 
Sv: Säkerheten

Hej! Oj vad duktiga alla är här! skäms lite faktiskt för jag har aldrig ens provat en säkerhetsväst:o . Så många gånger som jag har flugit av på alla möjliga och omöjliga sätt så borde jag ju faktiskt veta bättre!

Ja det borde du.

Har tänkt investera i en säkerhetsväst länge nu..men eftersom jag aldrig haft en känns det på nåt sätt onödigt:angel: ..känner väl att efter alla gånger som jag flugit av och inget allvarligare hänt så behöver jag den inte...men jag förstår ju att jag har fel. !

Ja det har du. Önska omedelbart en väst i julklapp :idea: Perfekt julklapp att ge dig för den som verkligen bryr sig om dig. Storlek och sådant brukar man kunna få byta om det inte blir perfekt när någon annan köper den eller så provar du ut en viss väst i en viss storlek och önskar dig!


Håller med dig - kanske är det någon som får sig en tankeställare!
 
Sv: Säkerheten

ALLTID hjälm. Kan inte komma ihåg att jag någon överhuvudtaget ridit utan?

ALLA vi som rider vet ju vilka RISKER som finns, vi vet ju att hästar är levanade djur och att hur säker och hur bra man än känner sin häst så man vet man INTE....

Väst har jag aldrig prövat? Varför hmm..njae jag har aldrig haft anledning att test en faktikst. Rammlar inte av så ofta och när jag väl gör det så brukar jag landa "mjukt" fallteknik ni vet :bow:

Jag har en kompis däremot som varje dag rider med väst, och hon har en lite islänning som hon sällan faller man, men hon tycker det är säkrast så också har det blivit en vana, en bra vana!

En annan sak jag ALDRIG rider utan det är s.k säkerhetsstigbyglar, jag vill INTE bli släpandes efter häst! Så alla som rider med vanliga-införskaffa SÄKERHETSSTIGBYGLAR!

När jag hanterar nya hästar och unghästar då kan jag ha hjälm ibland vid hantering och longering osv. Varför? Som säkerhetsåtgärd, huvudet är det viktigaste jag har...

Sedan den kanske viktigaste säkerheten från marken- en välhanterad, lyhörd häst som "vet vilka regler som gäller"...

Kram på er alla duktiga!
 
Sv: Säkerheten

kl

Hjälm har jag alltid. När jag är på ridskolan eller hos en vän som har häst. Ibörjan glömde jag den när jag fixa hästen och så, men nu är den alltid på när jag är på ridskolan. Hos kompisen slarvas det väl endel med den när hästen fias och så.

Säkherhetsväst har jag aldrig haft innan, men idag tog mina föräldrar med mig och köpte en ;) Hade önskat mig det i julklapp (min pengar räcker inte) Men dom tyckte jag borde ha en direkt så fick en idag, sååå glad för den! :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 985
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 237
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 293
Dressyr Tänkte göra ett litet inhopp i den här tråden för att söka lite råd... Jag har de sista 4 åren ridit renodlade hopphästar på...
Svar
2
· Visningar
986
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp