Bukefalos 28 år!

säkerhetsbom?

Buck

Trådstartare
vill sätta in säkerhetsbommar i min transport så småningom. är en ifor så är inget nu.

men bommarna ser ju ut som böckmanns (även om återförsäljaren jag pratade med total ignorerade mig när jag nämnde att det var en ifor jag hade.)
det är samma typ av bommar med en krok i ena änden och ett L i andra änden

tror ni att man kan sätta in 2 stora öglor på utsidan av transporten? nu är det en typ av torks bult med en mutter som låses fast av själva bomfästet då man skruvar på den. ganska smidigt :p(slipper man hålla muttern på insidan).
och i och med det kan man ju då lossa hela bommen från utsidan om man bara skruvar loss båda bultarna som håller den.

vad tror ni? blir ju att då den första bulten är ute så tippar bomfästen, framåt, har man då tur så ramlar bommen ner, annars så får man skruva loss den andra också..

kan det vara ett alternativ? hade helst monterat thules panik fästen men det är lite väl avancerat och svårare att passa in i en annan transport..
 
hittade i en gammal tråd om att ifor faktiskt har exakt den lösning jag hade tänkt, dvs en bult med ögla som man skruvar på. har beställt 2 nu.
 

Liknande trådar

Utrustning Kan inte ni som har transporter med olika typer av lösningar på panikbommar förklara och gärna visa bilder på hur dom fungerar. Håller...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: LilaTiger
·
N
Träning Hej! Idag var jag med en kompis o hjälpte henne när hennes häst skulle tävla för första gången i sitt liv. Första klassen var avklarad...
Svar
16
· Visningar
1 389
Senast: Ninjan
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 507
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta nackstöd på bil
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp