Säkerhetsväst för små barn?

FlipTheFrog

Trådstartare
Jag har två små barn med stl 104 resp 110 cl. Den större av dem har 52 cm runt bröstet och 46 cm i midjan och hittills har jag bara hittat en väst som passar enligt måttabellen, och det är en som heter Outlyne Y1.

Har ni tips på fler små säkerhetsvästar?

Här provar vi Hööks minsta väst..:
DSC_2048_zps7wsg2ktd.jpg
 
Racesafe har ju en väldigt populär panelväst ("orginalet" till den ni provar på bilden). Dock kostar de ju en slant... Men väldigt sköna! :) De finns i massor av storlekar mig veterligen.
 
jag har ingen källa men jag TROR att någon enskild individ på ett av de större försäkringsbolagen avråder från att ha väst på små barn. Anledningen skulle vara att de tryckutjämnar "för" bra, om de blir trampade kan alla organ bli mosade medan de skulle klarat sig med kanske bara ett skadat organ utan väst. Jag orkar inte googla upp detta just nu, jag är för trött, men fick infon från min chef eftersom jag har de yngsta och minsta eleverna. vi kör på väst om den sitter bra, hittar man ingen låneväst med hygglig passform rider barnen utan.

edit: Snabbgooglade och hittade inget vettigt som källa än så länge.
 
För att bidra till tråden på något bra sätt:
Dan rider har en liten storlek, hittade ingen måttabell på första försöket men strl 4 år ska motsvara 104cl. Fouganza ska ha en istrl 4-6 år.

Outlyne vet jag en sexåring som är jättenöjd med (eller om det är mamman som är nöjd och barnet bara inte missnöjd). Men de har ju en rätt saftig prislapp.
 
Tack för era svar!

Då ser listan ut så här långt:
Outlyne
Dan Rider
Fouganza
Reiver

Är det någon av er som vet vilken väst det här är?
vast_zpszejppxsx.jpg

Kompisen fotade idag på Gekås, men missade att få med märke och stl. Kostade 599 kr.
 
Min dotter har en Jacson i stl S barn. Hon fick den när hon var stl 110 och det gick

Men nu när hon kommit upp i stl 122 så sitter den betydligt bättre så det är först nu hon börjat använda den regelbundet.


Har sett ett mindre barn i ridgruppen i en Hansbo-väst som ser bra ut!
 
Jag köpte en Hansbo till mitt barn, det var den enda som vi kunde hitta som var liten nog till en 3-åring... den är dessutom bäst i test hos testfakta :idea:
I deras storleksguide står det att den passar 4-åringar och den var lite stor i början, vi valde att ha ändå med en jacka under i början. Vi tyckte att bättre med någon form av skydd än inget alls :angel:
 
Equipage har en säkerhetsväst för barn, ser ut som Hööks-västen men upplevs lättare, tunnare, smidigare och sitter mycket bättre. Letade specifikt efter den smidigaste västen till barn i samma storlekskategori, för allt annat satt så pass bulkigt att barnen inte kunde röra sig. Spänns in med kardborr på axlar och i midjan, jättesmidiga att få på/av både över och under kläder.

Min snart 7-åriga dotter har precis växt ur sin.
Pm-ar dig inköpsställe.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Min dotter behöver en ny säkerhetsväst. Men hittills har de vi provat inte passat henne. Hon är väldigt smal men lång så alla vi provat...
Svar
4
· Visningar
1 168
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 557
Senast: LaMagia
·
Utrustning Jag förstår att det bästa är att prova ut men vi har bara hööks i närheten och de har inte några i denna storlek. Hur gör man då? Åker...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp