Bukefalos 28 år!

Säkerhetsväst krav vid clear round/klubbhoppning?

elsalaika

Trådstartare
Hej! Jag är en 14åring som ska tävla clear round/centimeterhoppning på min ponny nästa vecka. Något som jag är osäker på är om man måste ha säkerhetsväst då? När jag läste på pappret vid anmälningslistan så stod det inget om säkerhetsväst, bara att man skulle ha godkänd hjälm. Är säkerhetsväst en självklarhet då, eller är det valfritt om man vill ha det eller inte? Tacksam för svar :)
 
Sv: Säkerhetsväst krav vid clear round/klubbhoppning?

Jag tror att de flesta arrangörer följer TR vad gäller utrustning, så är det iaf häromkring.
 
Sv: Säkerhetsväst krav vid clear round/klubbhoppning?

Häromkring (NV-Skåne) så går dom efter TR när det gäller hjälm och västregler samt uppförandekodex.
Det brukar stå tydligt i propositionen vad som gäller.
 
Sv: Säkerhetsväst krav vid clear round/klubbhoppning?

Jag skulle anta att man följer TR eftersom att det räknas som tävlingsmoment och då måste det följas
 
Sv: Säkerhetsväst krav vid clear round/klubbhoppning?

Att väst inte står utskrivet kan bero på att tävlingen inte enbart vänder sig till juniorer. Seniorer behöver inte väst enligt TR.

Som junior måste du ha väst om det är tävling. Dessutom korkat att inte ha det.
 
Sv: Säkerhetsväst krav vid clear round/klubbhoppning?

För det första så lättast är väl att kontakta klubben vad som gäller :)

Men generellt vad gäller klubbtävling ska TR gälla i alla moment som rör säkerhet, hur man behandlar hästen utanför och på banan samt hur uppträder

Säkerhetsväst för alla juniorer anser i alla fall jag hamna under just säkerhet
Vi har krav på väst i hoppning och rekommenderar väst i dressyr på våra klubbtävlingar
 
Hej! Jag är en 14åring som ska tävla clear round/centimeterhoppning på min ponny nästa vecka. Något som jag är osäker på är om man måste ha säkerhetsväst då? När jag läste på pappret vid anmälningslistan så stod det inget om säkerhetsväst, bara att man skulle ha godkänd hjälm. Är säkerhetsväst en självklarhet då, eller är det valfritt om man vill ha det eller inte? Tacksam för svar :)
Ett måste om man är under 18 :)
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 290
Senast: JennyLz
·
Western Hej, Tänkte fråga lite då jag aldrig tävlat western. Tävlat i hoppning och dressyr i några år men aldrig western. Har lite frågor jag...
Svar
2
· Visningar
1 281
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Hej alla! Min stora halvblodskille skadade sig på något konstigt sätt i hagen i april. Han var först tjock om hela benet. Några dagar...
Svar
13
· Visningar
3 827
Senast: lil-sis
·
Övr. Grenar Hej! Det är så att om allt går som det ska så får jag hem ett arabsto på 3 år nästa vecka :love: Så nu undrar jag om det finns...
Svar
1
· Visningar
1 473
Senast: jsjokvist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp