Bukefalos 28 år!

Sälja begagnad bil privat

AgentCarter

Trådstartare
Jag är jättetrött på min bil och orkar i princip inte se den längre.
Eftersom jag ändå ska köpa en ny bil är det inte ett jätteproblem, men hur blir jag egentligen av med den?

Till saken hör att den har skönhetsfel (repor, lite rost+ en buckla) fungerar hyggligt annars (har en del fel som ska fixas innan försäljning), men hur mycket drar sådant ner priset?

Och orkar man sälja en bil själv? Hur mycket konstiga svar får man förväntas att få?
 
Sv: Sälja begagnad bil privat

Nu vet jag inte vad det är för bil eller hur gammal den är men såld blir han till rätt pris, en bil som inte går igenom besiktningen får man ett par tusen för, typ
 
Sv: Sälja begagnad bil privat

Finns massor med bilhandlare och människor på blocket som annonserar att dom hämtar renoveringsprojekt mm. Prova lägg ut den för ca 10 -15 000 under fungerande pris om den behöver lagas. Nappar ingen, så kan du ju prova mejla såna fuffels människor. Om ni inte lagar problemen själva, så hade jag nog utmärkt det i annonsen. Fixar ni problemen berätta även detta i annonsen, ärliga säljare lockar mig mer än tystlåtna säljare.. Lägg då ut den för likvärdigt på andra. Ett typsikt trick är att lägga sig en tusing under alla andra på blocket av samma märke/model, då blir man nerringd och av med den snabbt!

Jag mejlade ett par såna fuffels med min förra bil (läs, inköpt för 5500 kr. Kört med den i nästan 4500 mil med dålig service. MYCKET ROST. Plötsligt stod motorn i rök :eek: ). Tro det eller ej, men dom nästan slogs om den för 3500 kr. :eek: Nu lever bilen i ett nytt hem hos en pensionerad bilmek. :D

Förvänta dig många korkade svar. Typ "Funkar bilen som den ska?" ?! - Trots man skrivit felen. Så beskriv felet noga!
Sen kommer du garanterat få mejl med storprutare alt. knappt förståelsebar svenska tyvärr.

Tips 2. Skriv INTE ut ditt nr i annonsen. Folk har fan ingen respekt nu förtiden..

(Jag har svarat på ditt mejl! :D)
 
Senast ändrad:
Sv: Sälja begagnad bil privat

Du kommer förmodligen få en del konstiga svar. Och är det en billigare bil med nåt fel kan du nog räkna med att få en massa skamförslag, för det som är många som vet exakt vad det är för fel och vilka fel som kommer att uppstå och hur dyrt det kommer att bli så du borde betala dom för att bli av med bilen ;)

Orkar du inte med sådana samtal så byt in den när du köper nu bil, om du tänkt göra det hos en firma, det är nog det mest besvärsfria alternativet.
 
Sv: Sälja begagnad bil privat

Svarar alla:
Bilen är utan skönhetsfelen värd ca 35-39 tusen (dock tyckte en bilhandlare att jag skulle vara glad om jag fick 29 för den) och snål som jag är vill jag helst inte släppa den för under 35;)
Felen som är nu fixar sambon idag så är inget väldigt skönt nog!

Är just de konstiga tjötiga svaren jag vill slippa:D En kompis skulle nyligen sälja bil och gud vad konstiga sms det kom!
Så skriver inte ut nummer då, blir nog lugnast så!

Angående felen tänkte jag lägga ut bild på dem, antar att det är enklast då det är sådant som syns?
 
Sv: Sälja begagnad bil privat

Jag är jättetrött på min bil och orkar i princip inte se den längre.
Eftersom jag ändå ska köpa en ny bil är det inte ett jätteproblem, men hur blir jag egentligen av med den?

Till saken hör att den har skönhetsfel (repor, lite rost+ en buckla) fungerar hyggligt annars (har en del fel som ska fixas innan försäljning), men hur mycket drar sådant ner priset?

Och orkar man sälja en bil själv? Hur mycket konstiga svar får man förväntas att få?
Jag sålde min bil på Blocket. Fin och välskött, men ganska många mil, trasig AC, obesiktigad (fyra veckor kvar innan körförbud) och en liten buckla och jag fick gå ner 10 000 kr i pris - men då hade jag ändå satt ut den till rejält överpris så till slut gick den för vad välskötta bilar av samma märke, modell och årgång brukar säljas för.

Den låg ute på annons i ungefär två veckor och jag fick tre svar. En backade ur, en avtalade tid men dök aldrig upp (men tog kontakt igen en vecka senare när bilen redan var såld), och den tredje kom hit, provkörde och köpte.
 
Sv: Sälja begagnad bil privat

Jag tänkte göra något liknande, lägga ut för 39 och så får den som kommer och titta pruta en del och förhoppningsvis bli nöjd och jag släpper den inte så billigt:D
Eftersom jag inte har bråttom att bli av med den kan den ligga ute ett tag.
Tack ditt inlägg har gett mig hopp:D
 
Sv: Sälja begagnad bil privat

Jag har sålde en bil på blocket för 2 år sedan, jag hade inte jättebråttom med försäljningen och fick en hel det konstiga svar.
Det hade då kommit någon sajt där man kunde slå in regnr och få ett värde.
Varav min hamnade 15000:- under det jag lagt ut den för. Den låg i pris med likadana bilar som fanns ute.
Folk försökte pruta 20000:- på telefon eller berättade om någon bil som fanns närmre dem och var myyycket billigare (Jaha men åk på den då? Jaha tycker du det!?:idea:).
Men tillslut flög det ner en norrlänning hit och han köpte bilen, utan att pruta :D.

Försöker de pruta mycket på telefon, så låt dom inte komma och titta, de har inte ens sett bilen än och ska ändå pruta, det jag lärde mig var att de ändå tänkte komma och pruta mycket mer än jag tänkt mig gå ner även när de sett bilen, slöseri med tid.

Bestäm ditt pris och håll fast vid det!
 
Sv: Sälja begagnad bil privat

Bilar går alltid att sälja!
Vill du bli av med den och inte har bråttom så kan du kanske få ditt pris.
Min bil var ute 2 månader innan det ringde en person som kunde tänka sig det pris jag vill ha (dvs 2000:- under annonsnen pris på 17000:-). Var gipsad och sjuksvkriven hade inte bråttom att sälja den föratt köpa en ny sen
 

Liknande trådar

Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 588
Senast: mars
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 924
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 844
Senast: fejko
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 550
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp