Sälja hästen?

Sv: Sälja hästen?

Hur går det med hästen?
Själv hade jag bestämt mig för att ta bort min häst Andy eftersom stallägaren inte ville ha honom. Pratade då med min sambo som inte alls tyckte att vi skulle ta bort Andy eftersom han är pigg och kry. Så nu blir han kvar ett tag till, ska byta stall till ett med billigare hyra men mer jobb än nu. Intag och kvällsmat får skötas själv annars ingår allt, där han står nu ingår allt. Dessutom pratade jag med en av tjejerna som står där idag och hon blev jätteglad att vi ev kommer så hon hjälper mig med intag nu när jag är gravid, hennes förslag. Andy har dessutom delat hage med 2 av 3 hästar på det här stället.
Så jag är glad att jag väntat med att skick iväg min pålle.
 
Sv: Sälja hästen?

Håller med övriga, kämpa på med hästen ett tag och känn efter. Vi är ju trots allt stalltjejer och våra gubbar vet väl att de gift sig och bildat familj med en stalltjej...Visst det tar tid, kostar pengar - men det är en rekreation för själen att få gå ut i stallet - ta en tur runt skogen för att slippa höra bråk och grin där hemma.... Jag har familj, hundar, katter och hästar samt egen firma med personal och det är nog bara i stallet som man kan släppa tankarna på jobb mm. Var tidigare utan häst i 3 år när äldsta pojken var liten - det var ett helsike för själen och mådde pyton... Sen träffade jag nuvarande gubbe, köpte på mig hästar igen... Och en till lillfia! Visst mkt jobb men jisses vad skönt det är med de där små stunderna...
Har hästarna bara sällskap i hagar, man putsar av dem och vårdar dem så klarar de sig bra - det får ju en morot oxå och när vädret är härligt och hästen inte halt en lugn tur i skogen, solen skiner och då är allt underbart igen....Glöm inte heller att hästarna faktiskt är flockdjur och i det vilda klarar de sig bra utan ryttare så du behöver inte ha dåligt samvete för det!
Ibland så har även jag tänkt - en paus fr hästeriet! Men inte tillräckligt för att sluta iallafall. Har oxå testat det med medryttare och det funkar inte bra men har oxå haft speciella hästar - När det blir vinter så blir det vintervila ett tag (för det är för kallt) och till sommaren någon vecka sommarbete - då tar jag mina pauser oxå...:laugh::banana:
 
Sv: Sälja hästen?

Har nästan varit i samma sits fast jag hade hästen hemma.
Fick först 1 barn, under den tiden fick han mest lufsa i hagen och ibland red sambon på honom. När bebis var 1 år kom nästa bebis , men då hade jag en granne som red då och då.
Jag började mer och mer fundera på att sälja honom eftersom han inte var idealhästen för mej och det kändes som att jag höll kvar honom för att jag var ego. Så till slut satte jag in annons i juli, en kom och ville köpa och hämta honom i aug och det kändes rätt skönt.
Fast sen blev det panik!! Ska jag inte ha häst längre??
För att göra det kort så i sept hade jag 3 nya hästar...:D
En till sambon en till mej och en till bonusdottern. Fast nu är det hästar som passar oss och jag ångrar inte att jag sålde den första för han har kommit rätt, men utan hade jag inte kunnat vara.. ialla fall inte när man bor med stall.

Nu verkar det som om jag ska ha en till liten :eek: men denna gången får det bli tömkörning och så får barnen hjälpa till och rida min.

Jag skulle informera medryttarna om att enda chansen att du kan ha kvar honom är att de lägger lite mer pengar eller att du försöker hitta en som kan ha han på foder i samma stall eller en som vill köpa honom. Det finns alla möjliga människor till alla möjliga hästar :grin: Det gäller bara att ha tålamod tills den rätta kommer..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 950
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 315
Senast: Miiikaela_
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 737
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
646
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp