Sällskap till hästen??

L

Lindalo

Hej! Har nyss flyttat till hus och är ju giiivetvis sugen på att skaffa min första egna häst. MEN frågan är, måste jag skaffa två? Pga sällskap/flock bla,bla...

Vad tycker ni,erfarenheter etc,,,,

Tack å hej!
 
Sv: Sällskap till hästen??

Hade du tänkt ha den hemma då eller? :grin: Kom det inte någon regel om att man inte får lov att ha ensamhäst? Så ska du ha den hemma får du nog skaffa två! :D
 
Sv: Sällskap till hästen??

Jag vet inte, tänkte ha hemma på gården. det ganske finns en regel, ska googla det. Tack!
 
Sv: Sällskap till hästen??

Lagen säger väl i dagens läge att hästen inte får vara själv. Den kan gå i egen hage men måste ha sällskap (dvs, minst i grannhagen)
 
Sv: Sällskap till hästen??

Sen tänkte jag lite... det kanske inte är jättesmart att skaffa sin första egna häst och ha den hemma? Det beror visserligen på hur du haft det innan, om du haft foderhäst eller något liknande. Jag hade i alla fall inte velat ha min första häst hemma, utan hellre ha den i ett stall där det finns människor jag kan fråga om något händer :D Det kan vara svårt att veta allt själv, men som sagt så beror det ju helt på hur mycket du kan! :laugh:
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 140
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 933
Senast: Stereo
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
Svar
7
· Visningar
208
Senast: linnsan
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp