Bukefalos 28 år!

Sängvätare, vad gör man??

B

Bee Sweet´s

Ja, det låter väl kanske lite konstigt men min treåriga hane är faktiskt "sängvätare"... :crazy: Det är inte så att han regelrätt kissar på sig när han sover, utan snarare ligger och läcker tills pölen blir större och större... Till detta hör att han ligger i möblerna (dock alltid med någon handuk lr liknande) och har alltid gjort, inte så mysigt för matte å husse... :( Och någonstans så har jag inte lust att köra ner honom från möblerna när han alltid har fått ligga där, det räcker med att han inte får ligga i sängen längre och det är han faktiskt en aning lesden för... Brukade alltid ligga å mysa under täcket förut...

Det är ju oxå så att han vanligtvis är extremt rumsren, han skulle nog hellre spricka än att behöva kissa inne, varpå han skäms en aning när han kommer på sig själv och försöker genast "städa" efter sig..

Han äter en medicin som det verkar bli lite bättre av men han slutar inte att läcka helt... Detta kommer han antagligen få äta hela sitt liv och den trevliga kostnaden för 100 ml är lite över 100:- och han får mellan 10-15 ml om dagen... Har inte satt mig ner och räknat ut den årskostnaden... Vill nog inte ens veta :confused:

Min undran är om det är någon annan än jag som har detta problem med sin tik/hane och hur ni hanterar det??!

Är jag fjantig som "offrar" mina möbler, och får tvätta filtar och handukar stup i ett bara för att jag tycker att det är taskigt att köra ner honom från soffan?

Ibland får jag en hemsk tanke om att jag inte orkar längre när fläckarna är stora som tallrikar efter en natts sömn.. Men oftast så försvinner den tanken fort när ser hur pigg och glad han är... Det är ju inget fel på honom för övrigt!! :confused:
 
Sv: Sängvätare, vad gör man??

:bow: :bow: :bow:

Tack!! Det ska jag definitivt köpa....!!
 
Sv: Sängvätare, vad gör man??

Ene hunden(2 år snart) har kissat på sej i sömnen 2-3 ggr.
Men då är det som om han drömt nåt. :confused:
Han ligger på golvet och sover, han börjar pipa och gnälla som om han vore rädd och sen då kommer en skvätt...
Nån gång lite nån gång mer.
Det otrevliga tycker jag är lukten :eek:
Luktar inte vanligt kiss, utan nå starkt... blä.

Men det är länge sen nu.
 
Har du kollat prostatan ?

Min hund kissade på sig när han fick förstorad prostata. 6 år var han då. Kastrerade honom och han blev som "ny" igen...
 
Sv: Sängvätare, vad gör man??

Förstorad prostata fick min hund också för ca 5 år sedan. Han kastrerades och det fixade det hela. På senare år har han haft ett par urinvägsinfektioner och då har han läckt litegrann.
 
Sv: Sängvätare, vad gör man??

Han är kastrerad sen 1 års ålder... Och vi har kollat allt... Röntgat, kissprov, blodprov, ultraljud... Men det finns inget fel på honom... :confused:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 060
Senast: Viva
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 111
Senast: Rugge
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 460
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 546
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp