Sära sto & föl

Royal_724

Trådstartare
Har idag särat mina 2 ston med föl... fölen är 1,5 år.

Egentligen skulle dem särats på innan sommaren och gått med min kompis hästar. Men tyvärr hände det lite tråkigheter inom hennes familj så jag fick ha kvar hästarna här hemma.

Hur länge har ni haft sto & föl särade innan ni sätter ihop dem igen?
 
Sv: Sära sto & föl

Det har varit helt och hållet upp till hästarna d v s väldigt individuellt. Vissa ston "släpper" banden på någon vecka och gå ihop med avkomman utan att den diar, när andra kan börja producera mjölk igen efter månader isär.
 
Sv: Sära sto & föl

Okej.... dem särades rätt tidigt under nätterna och dem diar inte jättemycket...men dem diar ändå några gånger under dagen!
Hade tänkt prova ha dem isär 3 månader. Så får hoppas det funkar!
 
Sv: Sära sto & föl

Äh, ändrade mig. Vill inte leka språkpolis, även om det rycker i fingararna...
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Min häst går ihop med en annan valack och de har sååååå roligt ihop. De springer inte särskilt mycket men de brottas, står på bakbenen...
2
Svar
26
· Visningar
1 942
Senast: Sonic76
·
Avel Hej alla :) Jag har ett sto som för första gången fick föl för 8 dagar sedan och hon har varit jättesnäll mot sin fölunge, slickat...
Svar
1
· Visningar
761
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp