Säsong i Åre!

sicx

Trådstartare
Hej alla ni goa och glada! :)

Det är så här förstår ni, jag har sökt jobb i Åre för säsongen genom Skistar och har nu blivit kallad till intervju! Det ska bli skitkul att åka upp och ha två spännande dagar med allt vad det innebär. Grejen är ju bara den att jag kommer åka själv och det blir säkert super men det hade varit kul om det fanns någon annan som också ska åka och som kanske kan tänka sig lite sälle! :D

Jag ska åka från Göteborg 17.35 den 18e och kommer utgå från Helsingborg från början. Så mina dagar där uppe är alltså torsdag och fredag. Om någon annan här ska upp då och kanske till och med från samma ställe hade det ju varit superkul att hänga lite på det där tåget och så klart väl framme! 14 timmar på ett tåg, om än natt-tåg, är ändå rätt segt.

Ni som redan kanske bor i Åre eller som ska upp och jobba och redan har allting fixat ni får jättegärna också slänga in ett ord, jag känner nämligen INGEN där uppe och det hade varit kul med lite nya kontakter, folk att åka skidor med och gå på grymma afterski's med :)

Tack för mig HEJ! :D
 
Sv: Säsong i Åre!

Ska inte upp då, men har bott i Åre och ska flytta upp igen så fort det dyker upp en vettig lägenhet.
 
Sv: Säsong i Åre!

Jag bor i Åre! Du kommer alldeles säkert ha fullt upp men annars så är det alltid trevligt att hänga med lite nytt folk ;)
 
Sv: Säsong i Åre!

Ska inte upp då, men har bott i Åre och ska flytta upp igen så fort det dyker upp en vettig lägenhet.

Aha! Men det är svårt att hitta vettigt boende eller? Kan tänka mig att det då dessutom under vintersäsong är ännu värre. Jag har faktiskt aldrig varit där tidigare, om man inte räknar den gången då vi körde igenom när jag flyttade till Norge men det gör man ju inte!

Vad är det bästa med Åre då? Varför vill du flytta tillbaka? :)
 
Sv: Säsong i Åre!

Jag bor i Åre! Du kommer alldeles säkert ha fullt upp men annars så är det alltid trevligt att hänga med lite nytt folk ;)

Men JAA, jippi! :D Det hade ju varit grymt att hänga lite, jag har säkert tid över! Hoppas verkligen jag får jobbet för det känns som att det hade varit riktigt jävla kul att köra en säsong där uppe faktiskt, och skidor som man inte åkt på så länge, börjar verkligen bli dags att ta tag i det igen :D

Bor du inne i Åre eller utanför eller hur funkar det egentligen? Finns det ens "utanför"? haha.
 
Sv: Säsong i Åre!

Jo, det brukar vara ganska svårt med boende under vintersäsongen men det brukar lösa sig. Jag har dock sex års kötid i Årehus så de lägenheter jag anmält mig på har jag fått erbjudande om, men då har det varit något med lägenheten som jag inte gillat. Eftersom jag planerar att bo kvar i flera år och inte bara en säsong så vill jag inte ta vilket boende som helst liksom.

Det bästa med Åre? Allt :D Nej, men det enda negativa är väl att det är långt till stad, och Östersund är ju rätt litet. Så jag saknade det utbud av olika saker som finns i Sthlm. Sen alla turisterna på vintern, och framför allt lovveckor och sånt :crazy: men Åre skulle ju inte kunna vara så bra som det är utan turismen, jag föredrar dock sommar och höst i Åre ;)

Vad är det för jobb du sökt? Du får säkert jättekul om du flyttar dit, umgicks en hel del med säsongare när jag bodde där och träffade ingen som ångrade sitt val iaf.
 
Sv: Säsong i Åre!

Att få säsongsjobb i Åre är enkelt det är svårare att hitta boende ;) skistar är väl den arbetsgivaren som är svårast att få jobb hos men det finns så mycket annat som inte har med skistar att göra!

Just nu bor jag i björnänge som ligger några km utanför byn, flyttar dock in till byn innan säsongen börjar :)
Det finns massor av områden man kan bo i som inte ligger i Åre by haha :) björnen och duved har du ju, där finns även skidområden. Sen om man har bil så funkar det bra att bo i tex björnänge, såå eller undersåker också :)
 
Sv: Säsong i Åre!

Det är verkligen stor skillnad på turistsäsong och inte! Vi var på badet på Holiday Club i måndags, var där senast under sportlovet i vintras. Under sportlovet var det knökfullt, barn överallt, kö till rutchbanan etc. I måndags var det tre andra familjer där, så helt tomt där man var hela tiden. :D

Har tyvärr inga bra svar till TS, mer än att det är en rätt trevlig ort och att du nog kommer att ha trevligt om du flyttar upp. :)
 
Sv: Säsong i Åre!

Lågsäsongen i Åre är ju helt fantastiskt underbart lugn och skön :D Just nu är det extremt dött här, knappt att norrmännen kommer på besök ;)
 
Sv: Säsong i Åre!

Vi har en stuga en (rätt lång :angel:) bit därifrån, så är uppe under lite olika tider under året - och det är väldigt intressant att se hur otroligt stor skillnad det är under säsongerna. :D Under sommaren är det ju ändå inte heldött med alla cyklister, men nu den här veckan var det nog mest dött som jag varit uppe iallafall. :p
 

Liknande trådar

Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 421
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 851
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 791
Hästmänniskan Hej alla bukefalister! Jag behöver verkligen råd och kanske fler än jag som är eller har varit med om samma problem. Är inbiten hästtjej...
Svar
7
· Visningar
1 648
Senast: Siiiia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp