Sätta GPS på katten...

ufot

Trådstartare
Ta nu den här tråden med en nypa salt, det är ingenting jag planerar göra i verkligheten. Det är bara roligt att tänka sig tanken ;)

Ni som har följt mina trådar om min lilla skogis vet att hon blev kastrerad för en tid sedan och har nu börjat få vara ute på egen hand.

Frågan är: Vad gör våra katter när de är ute själva?
Är min katt kung i kvarteret (svårt att tro om min lilla fegis)?
Har hon blivit en pojktjusare (mer troligt, hon är iallafall världens sötaste)?

Tanken slog mig, ska jag sätta GPS på henne så att jag får veta vad hon pysslar med?
Hon är alltid borta lite drygt en timme, kommer sedan in och jamar lite, talar om att hon finns, innan hon går ut igen. Ropar jag på henne kommer hon efter en stund så jag tror inte hon är så långt borta.

Men, vad gör hon? :banana:
 
Sv: Sätta GPS på katten...

Men egentligen, en såndär som de sätter på vilddjur ibland när de vill veta vilka vägar de går! Det borde ju inte vara omöjligt!

Det värsta är bara att när jag ser ordet GPS tänker jag bara på den jobbiga rösten "Gör en u-sväng nu" :D
 
Sv: Sätta GPS på katten...

Den på lænken som du bifogade væger 165g och det ær nog før mycket før att en katt ska kunna ha den om halsen! Men det går ju att følja efter katten och spana, antagligen gør hon samma då som hon brukar.
 
Sv: Sätta GPS på katten...

Den på lænken som du bifogade væger 165g och det ær nog før mycket før att en katt ska kunna ha den om halsen! Men det går ju att følja efter katten och spana, antagligen gør hon samma då som hon brukar.

Jag kollade visst inte så noga. Fast det finns ju många som jagar med små hundar (t.ex. taxar) så det är ju möjligt att det finns andra tillverkare som har lite smidigare utrustningar.
 
Sv: Sätta GPS på katten...

Det värsta är bara att när jag ser ordet GPS tänker jag bara på den jobbiga rösten "Gör en u-sväng nu" :D[/QUOTE]


Ja, men det vore ju perfekt :rofl::rofl:

Inte går så långt åt höger.
Akta bilvägen där.
Nu är det dax att komma hem.
Inte gå för långt bort.
:rofl::rofl::rofl:

Oj, glömde vist att katter inte alltid är så lydig som vis människor :banana::banana:
 
Sv: Sätta GPS på katten...

Vi har funderat på en liten kattkamera runt halsen på våra utekatter. :D

Den tanken har vi lekt med många gånger! Vad gör eg kissarna ute? Vilka vägar går dom? När dom är i omgivningarna ser vi ju att det självklart är mycket att sitta vid ett sorkhål och vakta, sen ser vi resultatet när de stolta släpar hem sorkar i varierande storlek.

//Alice
 
Sv: Sätta GPS på katten...

Den på lænken som du bifogade væger 165g och det ær nog før mycket før att en katt ska kunna ha den om halsen! Men det går ju att følja efter katten och spana, antagligen gør hon samma då som hon brukar.
GPS trackern som länkas till i inlägg 3 väger 22g
PL
 
Sv: Sätta GPS på katten...

Min kompis har en GPS på sin katt :) Han försvann för henne en gång och efter det ville hon inte släppa ut honom utan en GPS. För att få reda på var han är när han är ute så skickar hon ett sms till GPSen och får ett sms tillbaka om var katten befinner sig :)
 
Sv: Sätta GPS på katten...

Vart har hon hittat den undrar monster som just nu sitter och väntar på att en av hennes katter skall leta sig hem igen :crazy:.

Skjöldur: min gör definitivt inte samma saker om jag är i närheten som när de är själva.
 
Sv: Sätta GPS på katten...

Jag tror hon var inne i en vanlig djuraffär. GPSen är förmodligen till små hundar men den passar bra på hennes katt också. Säljaren i butiken hade inte sålt så många så jag antar att den var pytteliten och att ingen med så små hundar jagar :p
 
Sv: Sätta GPS på katten...

Kan man inte koppla en sökfunktion till det där chipet man märker med?

Trådkap: Du som är veterinär, hur länge är det troligt att en katt med dåliga njurar klarar sig utan sitt specialfoder? Möjligheten finns ju att den tar småvilt (förhoppningsvis, bättre än att inte äta alls). Den är på vift sedan igår kväll och jag funderar på hur länge det är troligt att den överlever utan sin specialkost och sitt ipaktine (som den fungerat väldigt bra på). :crazy:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
924
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352
Övr. Katt Jag har en kastrerad hankatt (huskatt, förmodligen med siames i sig) på 10år. Frisk och med mycket energi. Han har en kattkompis...
2
Svar
20
· Visningar
2 933
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp