Sätta pris vid försäljning??

D

Dextrosol

Tycker det är svårt att sätta ett pris på vår ponny som vi har till försäljning. Läser man på Buke under hästannonserna är det en väldig skillnad på priset.
Ibland kan en ponny som gått MSV kosta 65 000 kr och ibland är en likartad ponny uppe i över 120 000 kr???
En väninna sa till mig följande:
Ponnyer som tävlat upp tom LB ligger på ungefär 45 000 kr+
Ponnyer som tävlat upp tom LA ligger på ungefär 60 000 kr+
Ponnyer som tävlar upp tom MSB ligger på ungefär 100 000 kr+
Detta kan säkert vara ganska stor skillnad var i Sverige man bor - vad tror Ni?? :confused:
Vi talar D-ponny.
 
Det bror väl lite på ras, stam och ålder, om den kan ridas av liten vuxen också (då högre pris). Vad är det för ponny du ska sälja?
 
En maxad d-ponny, Imp holland, jättefin, men maila mig gärna..... :smirk:
 
Hej !!!!!

Jag köpte min D-ponny för 80.000 kr. Hon hade gått LB-LA hoppning. Men hon är något alldeles speciellt, hon gör allt för sin ryttare och hon vägrar aldrig och har absolut kapacitet för MSV. Hon litar på alla ! Och alla kan lita på henne ! :rofl: :banana: :love:
 
Norrlandspriser är oftast mer överkomliga än ex Sthlmspriser. Det jag tycker är att många begär orimliga prier för sina ponnier/hästar. Många annonseras ju ut hur länge som helst! All försäljning handlar ju om utbud och efterfrågan, har du en ponny med ordentliga tävlingsmeriter så är det ju ett plus.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 639
Senast: Mia_R
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej som älskar hästar och tävlar i hoppning upp till LB med min ponny. Nu ska jag äntligen få köpa en ny/en till ponny...
Svar
13
· Visningar
2 366
Senast: Zeed
·
Ekonomi & Juridik Hejsan! Det måste väl vara fler än jag som märkt av den stora höjningen på hästarnas priser sedan Corona?! Jag letar efter en helt...
Svar
16
· Visningar
2 476
Senast: MiniLi
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 215
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp