Bukefalos 28 år!

Såg 2 små svarta maskar i hundspyan:S

H

HBB

Har en liten vove på 6 månader som idag kräktes två gånger och i den ena spyan var det som två svarta maskar som rörde sig,såg ut som två små larver som rörde sig och själva spyan va gul.. nån som vet vad det kan bero på? :S han verkar vara lite hängig oxå, han har aldrig varit såhär förut:/ funderar på att ringa veterinären och höra lite man blir så orolig :/ och avmaskad är han oxå men om dom har mask så brukar det väl inte komma i spyor? :/
 
Sv: Såg 2 små svarta maskar i hundspyan:S

Ja när avmaskade du? avmasnigen medlet hjälper ju bara den gången du avmaskar, så den kan lika gärna få maskigen efter 1vecka. Och tänkte det är ju ganska liten med och då bruka de kunna äta i sig massor av olika saker.

Men om dom kan spy upp den slags masken vet jag faktist inte..
 
Sv: Såg 2 små svarta maskar i hundspyan:S

Köpte hunden för två månader sen ungefär och då sa ägaren att hon avmaskat honom nydligen men kanske ska avmaska honom en gång till om det nu kan vara mask annars kanske man kan köpa sånt där masktest på apoteket?=)
 
Sv: Såg 2 små svarta maskar i hundspyan:S

du får fråga vet, Dom har bra mask medel.
Kan mycke väl va mask
 
Sv: Såg 2 små svarta maskar i hundspyan:S

Kanske mörkbrun? Minns inte vad dom heter nu, men sådana har jag sett åtskilliga gånger hos katt, och hundar äter ju gärna deras bajs..
 
Sv: Såg 2 små svarta maskar i hundspyan:S

Jo kanske va möörkbrun :/ men han e iaf avmaskad nu och har pratat emd veterinären så det e lungt nu=) men man blir ju bra orolig när man ser knepiga maskar som man inte sätt förut usch:/
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan! Fullt medveten om att man skall rådfråga veterinär vilket jag kommer göra efter fm promenaden då jag sett hur hunden är jämfört...
Svar
2
· Visningar
6 176
Senast: Dandylinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har nu kört på vägen som kallas slingerbulten till och från jobbet i 4½ månad. Den vägen är onekligen en annorlunda upplevelse, för...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 420
Senast: sandrafors
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 498
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp