Såg dressyren på tv igår.

*lånar svarsknapp*

tycker att brink bara vann på sitt namn.
sog lamt ut när han red och väldigt stelt och ihopa krullat, hade aldrig visat upp den hästen fören den var ordentligt utbildad om han har ett så stort namn.

kul att han visade en ny häst,men den såg seg ut i piaffen m.m ingen direkt flyt eller rytm och den ökade traven var extremt ful!!

fin häst annars.. :)
 
nu vill ja ju bara rätta er här.. jan Brink vann .. d lilla jag såg utav honom såg bra ut..
älskar hans travmusik.. =)
o sen var Susanne Gielen 2.a..inte 3.a.. för Ia eriksson o Galliano var 3.a =)
Såg inte susanne.. stod o pysslade med galliano då. Men såg henne tidigare starter (GP o Specialen) o då var ja välinte sådär jätteförtjust i d ekipaget.. såg ävl mjukt ut o så men ingen häst man lägge rpå minnet.

sen vill jag bara tillägga att Come BAck Ii som reds utav Byrialdsen på fredagens GP (o sen blev diskad på lördag) var sååå läcker!! :love: vikken Piaff o Passage.. *hick*
O Hasses Mistral Höjris var lika fin denna gång oxå..vann alla starter i Lilla rundan överlägset .. inte kuren då eftersom han inte startade den där.
Den e så himla mjuk..inte nån jätteflashig kuse men himla mjuk o vikka övergånger..*drömmer mej bort*
O sen en häst till oxå den riden utav byrialdsen... Vieegardens Consul.. så fin! :love:

kram
 
Nu måste jag fråga dig. Jag har tidigare sett dina trådar att du är med som skötare på Galliano - var du en av dem som lindade benen efter att de kommit ut från banan? Jag stod precis bredvid och tittade på. Kommer inte ihåg hur du såg ut, men jag kom på att jag läst dina trådar från tidigare tävlingar. Hoppas du inte känner dig påhoppad! :)
 
Håller med - Come Back II är en fantastisk häst! :love: Annars var jag också förtjust i en av danskarnas hästar, en brun hingst (ryttaren hade en skimmel också), tyvärr har jag glömt namnen (jag och namn!). Kan du komma på vem jag menar?? Den där Mistral Höjris såg allt annat än lättriden ut, Hasse Hoffman fick verkligen rida varje steg, men som han red å andra sidan! :)

Kul med Gallianos framgångar! Rätta mig om jag har fel, han köptes för en tämligen billig slant va? Det är inte alltid pengar som avgör allt...
 
Bara en kort kommentar:

Danskens hästar var väl Heslegårds Weltmeister (brun) och Heslegårds Rubin (skm)? Jag såg dem i Åstorp, fick till bra bilder på Rubin (samt även bl a Absinth och Galliano). De finns på vår hemsida om du vill se.

Ang det som visades på tv - Chasmir har väl alltid haft problem med att blir kort i nacken? Tror att Susanne själv kommenterade det för ca 10 år sedan redan... Synd, jag gillar honom annars, han kan göra riktigt bra piaff och passage.
Absinth är väl fortfarande ung och "grön", blir nog bättre vad det gäller piaff/passage och bakbensarbete med tiden.

Jag tycker nog att rätt ekipage vann (av de två som visades), fast jag undrar verkligen hur Galliano gick... :confused: Inte tycker jag att det verkade vara någon vidare klass? (Av det lilla jag såg på tv).
Och Brinks kür... Njaaaa... Men jag är väl rätt partisk :D

Hade gärna sett Goldstein i startfältet. :D (Ännu mer partisk :o)

Mvh Cissi
 
Ja, det var Heslegårds Weltmeister jag menade! Tack!! :love: Jättefin häst...
 
japp d var jag o kent som lindade gallianos ben inför priset för bästa horsemanship som ia fick..direkt efter Küren.
O ja d var Heslegårds Weltmeister.. han e himla fin menjag gillar rubin bäst. Joakim e väldigt trevlig oxå ..
Bridge: japp galliano köptes som 3 åring för 25 000.. som sällskap åt Ias 2 åring (den andra 2 åringen dog).

cissiny: galliano gick riktigt dåligt på strömsholm.. o håller med..var ingen vidare klass på deras uppvisningar!! tråkigt nog. Men Küren var rätt ok ändå.. missade 2orna men sen va d rätt ok.
båda GP klasserna var ju rena natta!
han kan sååå mycke mer.

kram
 
Jag var där och såg det live, alla klasserna. Tyckte helt klart att kuren var bäst. Jan var värd att vinna, han hade bra musik och gjorde inga missar (förutom piafferna som var matta, men den gjorde fina på framridningen), vilket nästan alla andra gjorde. Susannes ritt var jätte fin, men Brinken hade högre svårighetsgrad. Men annars gillar jag Susannes ridning bättre. Maria och Gallianos ritt var härlig, men de har inte heller så hög svårighetsgrad.

Det var inte något super startfält, men detta beror ju på att det är OS år och många av de bästa var i Tyskland och tävlade. Men det är ju också bra för de som ligger precis under landslaget, så de också får en chans att vara med, eftersom detta var en inbjudnngstävling.
 
Jag såg bara en jättesnutt på Tv men tyckte inte alls om det jag såg av Jan Brinks ritt. Kanske beror det på att jag ofta tycker hästarna är för ihopdragna, det vet jag inte, men jag tyckte hästen var alldeles för hög och knäckt i formen med baken på släp. Det enda moment jag tyckte var fint var den ökade galoppen, där fick den lite påskjut iallafall.

Nä - jag gillar Brink och Briar, men jag tyckte verkligen inte om ritten han gjorde på den andra, inte alls mjukt, snarare såg det ut som om han sågade den lite, och hästen såg jättetrött ut.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 458
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: MayGrace
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 952
Senast: ako
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp