Säga till att barn stör?

Bukefalos 30 år!

Jag tänker att det är deras verksamhet och deras barn. Det verkar ju funka (salongen existerar). Med det sagt, kan du ju testa att fråga om det går att ha det lite tyst när du är där. Går det, så går det. ( Jag hade gjort mitt yttersta för att formulera förfrågan så att det är min ljudkänslighet som är problemet, inte barnen. Det är ju känsligt att kritisera folks barn.)

Förlåt, men..vad är det för kommentar i en sån här tråd? :confused: Känns faktiskt bara drygt, på gränsen till nedlåtande. Lite som att svara "Pffft, sånt skulle jag aldrig köpa - gud vilket onödigt krimskrams!" när nån frågar efter tips på fina ljusstakar.
Du behöver inte "fixa naglarna" om du inte vill. Men en del andra tycker ju att det är kul, uppenbarligen.
Haha ja lite så. Nu vill jag göra det och då gör jag det. Om andra inte vill struntar jag i.

Detta var alltså extremt. Det är inte alltid barnet är där och inte alltid det är höga ljud trots att barnet är där även om det oftast är mycket ljud när barnet är på plats.
Jag ska skriva det som önskemål till bästa gång. Att jag inte klarar av höga ljud och om det inte kan garanteras så måste jag tyvärr byta salong trots att de är superduktiga.

Nu vill jag kolla en sak med er. Jag har en förmåga att absolut inte bry mig om jag hamnar i konfrontation med någon som inte står mig nära men idag höll jag igen med stora svårigheter. Frågan är om jag gör det nästa gång och vad ni tycker att man bör göra.

Jag går och fixar naglarna på en salong. Jag har gått på detta ställe i något år nu. Jätteduktiga men kan knappt någon svenska.
Iaf har de ganska ofta med sig sitt barn till salongen. Barnet är kanske någonstans runt sex år give or take.
Detta barn har en förmåga att alltid hålla liv och mest är det ljud genom typ en skärm och på hög volym.

Idag var det extremt. Jag har adhd och misofoni. Jag har otroligt svårt med ljud och jag kan tom få fysiskt ont i kroppen av tex höga ljud. Jag hör också alla ljud samtidigt då min hjärna inte sorterar dem.
Idag satt jag där på salongen. Ungen spelade massor av olika klipp på sin padda. Ofta samma klipp i loop, högt och med ett ganska trist språk. Samtidigt som detta spelade ungen musik på en mobiltelefon. Förutom detta spelades det musik i salongens högtalare plus alla andra ljud som tillhör
Barnet skrek rakt ut några gånger också. En gång kunde jag inte hålla tillbaka ett "men herregud" när ungen skrek rakt ut med full kraft.

Efter lång lång tid uppfattade föräldrarna äntligen att barnet och alla ljud störde och skickade ut barnet till köket. Då kom det tillbaka och slog på sina föräldrar. Men det blev tystare den kvart det var kvar iaf.

Jag tänkte verkligen säga ifrån och jag hade gjort det om det inte fanns fler kunder där just då
Jag betalar för att gå dit och vill inte höra alla dessa ljud. Nästa gång ska jag ta med hörlurar men eftersom jag lätt kan säga vad jag tycker och det kanske inte är så populärt så undrar jag vad ni hade gjort?
Kroppsspråk -peka på öronen och se allvarlig ut. Vilket språk talar dom på salongen? Du kanske kan använda google translate.

Jag hade inte gått dit ens en första gång, herregud att "fixa naglarna", vad behöver liksom fixas på dem mer än att klipp dem och det gör man ju själv.
Jag har aldrig fått naglarna fixade i hela mitt liv men jag vet ju att andra gör det och prioriterar det. Precis som någon kanske inte har mitt problem med att välja tomatsorter till nästa års sådd (hur kan man ens??) men förhoppningsvis inte kommenterar "köp tomater i affären" om jag startar en sådan tråd.

Tur att vi är olika :heart

Detta var alltså extremt. Det är inte alltid barnet är där och inte alltid det är höga ljud trots att barnet är där även om det oftast är mycket ljud när barnet är på plats.
Jag ska skriva det som önskemål till bästa gång. Att jag inte klarar av höga ljud och om det inte kan garanteras så måste jag tyvärr byta salong trots att de är superduktiga.
En tanke, det kanske är bra att specificera så de förstår vidden av ljud som de själva kanske är vana vid? Att senast var det både spel på padda, musik från telefon, musik från andra högtalare och att det tillsammans blir rörigt. Plus barnets ljud då men tänker de inser det själva vid den kritiken och att det är svårare att göra något åt.

Jag har aldrig fått naglarna fixade i hela mitt liv men jag vet ju att andra gör det och prioriterar det. Precis som någon kanske inte har mitt problem med att välja tomatsorter till nästa års sådd (hur kan man ens??) men förhoppningsvis inte kommenterar "köp tomater i affären" om jag startar en sådan tråd.

Tur att vi är olika :heart
Jag fick nästan ett hysteriskt sammanbrott när jag tänkte på om det hade varit så i varje tråd. ”samla på stenar är så töntigt” ”köpa lägenhet hade jag aldrig gjort” osv. Ts, klart du kan säga till. Du betalar för en tjänst, det ligger i deras intresse att du vill fortsätta göra det.

Jag fick nästan ett hysteriskt sammanbrott när jag tänkte på om det hade varit så i varje tråd. ”samla på stenar är så töntigt” ”köpa lägenhet hade jag aldrig gjort” osv. Ts, klart du kan säga till. Du betalar för en tjänst, det ligger i deras intresse att du vill fortsätta göra det.
Ja, det hade kunnat vara skillnad om ts startade en tråd om dålig ekonomi och bad om tips på sätt att minska utgifterna tex.

De hade omöjligt kunna missa vad jag tyckt. Jag kryper ihop av obehag när barn skriker och det syns tydligt i mitt ansikte.
Jag känner noll moderskänslor och massor med irritation.

I och med det hade jag nog inte gått tillbaka.
Exakt samma med mig. Mitt ansiktsuttryck måste ha sagt allt.

Men jag ska gå dit igen, utrustad med hörlurar och på en tid då ingen borde vara i skolan.

Jag har noll till övers för barn och när de håller på så som denna gjorde mår jag dåligt.

Du kan ju förbereda ett vänligt meddelande med Google Translate och hålla fram telefonen nästa gång, om det skulle vara så att barnet fortfarande är där. Förmodligen har de barnet på salongen för det har ingen annan plats att ta vägen och för att familjekulturen är annorlunda där de kommer ifrån. Om barnet är där, håll fram telefonen med meddelandet, peka på paddan och ta sedan på dig hörlurarna.

Ett alternativ är ju att köpa ett par hörlurar till barnet så att INGEN behöver lyssna på barnets padda.

Nu vill jag kolla en sak med er. Jag har en förmåga att absolut inte bry mig om jag hamnar i konfrontation med någon som inte står mig nära men idag höll jag igen med stora svårigheter. Frågan är om jag gör det nästa gång och vad ni tycker att man bör göra.

Jag går och fixar naglarna på en salong. Jag har gått på detta ställe i något år nu. Jätteduktiga men kan knappt någon svenska.
Iaf har de ganska ofta med sig sitt barn till salongen. Barnet är kanske någonstans runt sex år give or take.
Detta barn har en förmåga att alltid hålla liv och mest är det ljud genom typ en skärm och på hög volym.

Idag var det extremt. Jag har adhd och misofoni. Jag har otroligt svårt med ljud och jag kan tom få fysiskt ont i kroppen av tex höga ljud. Jag hör också alla ljud samtidigt då min hjärna inte sorterar dem.
Idag satt jag där på salongen. Ungen spelade massor av olika klipp på sin padda. Ofta samma klipp i loop, högt och med ett ganska trist språk. Samtidigt som detta spelade ungen musik på en mobiltelefon. Förutom detta spelades det musik i salongens högtalare plus alla andra ljud som tillhör
Barnet skrek rakt ut några gånger också. En gång kunde jag inte hålla tillbaka ett "men herregud" när ungen skrek rakt ut med full kraft.

Efter lång lång tid uppfattade föräldrarna äntligen att barnet och alla ljud störde och skickade ut barnet till köket. Då kom det tillbaka och slog på sina föräldrar. Men det blev tystare den kvart det var kvar iaf.

Jag tänkte verkligen säga ifrån och jag hade gjort det om det inte fanns fler kunder där just då
Jag betalar för att gå dit och vill inte höra alla dessa ljud. Nästa gång ska jag ta med hörlurar men eftersom jag lätt kan säga vad jag tycker och det kanske inte är så populärt så undrar jag vad ni hade gjort?
Bytt salong.

På ett tåg kan jag absolut säga till barn. Men det är ju salongens barn så barnet ingår i salongen och de har valt sin ljudbild.

Om jag inte gillade deras ljudbild skulle jag inte gå dit.

(ändr: Hörlurar verkar ju vara en bra lösning, jag hade kanske känt att det var oartigt med hörlurar, som när man står i kassan, men å andra sidan blir det ju lika för lika. Tredubbelt oväsen är ju också oartigt, barnet hade ju kunnat ha lurar.)

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Har vi Ice här?
  • Det här med att välja rätt boende(lägenhet)
  • AITAH?
  • Ljudrädsla - så tyst som möjligt eller mycket ljud?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka