Saker man INTE ska testa

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 585
  • Visningar Visningar 61 856
Min sambo borstade tänderna med handkräm en gång.
Tuberna var rätt lika så jag förstår precis hur det gick till.

Själv brukar jag försöka ha astmaspray under armarna istället för deo...

Exakt samma hände min man men då hade vi inte el i stugan. :D:wtf:

Om ni äter sömntabletter och vaknar lite småyra på natten för att kissa, tänd lampan och kolla att den trasiga toalettsitsen ligger rätt innan ni sätter er, spräckta revben gör ONT :crazy:

Om ni nu ändå gör missen, se då till att inte samtidigt vara hundvakt åt en femmånaders valp som inte lärt sig att man inte får hoppa på folk, det gör då ännu ondare....

Om den kärvande dörren till tvättstugan är ännu surare än vanligt med sitt lås, tänk inte "men din jävel, UPP" och ryck. Du kan rycka sönder dörr-stoppet och få ringa till hyresvärden, och starta en lång trend av att ringa när det är problem med lås på dörrar.

Och om du har långt hår, sätter dig i en bil och råkar få håret fast i dörren.. ryck inte här heller. Öppna dörren istället som en smart person. :o

Den här tror jag att jag skrivit i säga fel-tråden för några år sedan, men jag kom att tänka på den eftersom jag var påväg att göra en liknande felsägning när jag ringde till läkaren nyss:

Var försiktig med att ringa frisören samtidigt som du sitter och söker jobb. Det kan hända att du råkar ringa och be om "a cut and blow job" istället för "a cut and blow dry". :angel:

Om du ska gå på lägenhetsvisning, är övertygad om att mäklare är skapelsens ondaste, mest beräknande varelser, och efter att ha klättrat fem trappor upp utan hiss och börjat på nedstigningen eftersom de jävlarna utöver att vara svåra att nå per mejl dessutom avslutat visningen i förtid, var då inte otrevlig och förklara för mäklaren att hon förlorat en kund när du sprungit ikapp henne i trappan på väg ned innan du försäkrat dig om att du är på rätt adress. Bespara dig sedan skammen att gå på den riktiga visningen i porten intill och pudlande be om ursäkt över att du är sen och över ditt beteende alldeles nyss och låt för allt i världen bli att påpeka att hon inte går att kontakta per mejl när hon genast kan plocka fram sitt trevliga, välformulerade och i synnerhet skickade svarsmejl.

Blanda inte ihop dina instinkter vad gäller dina barn och din häst.

Om du ser din häst ta sats för att hoppa ett dike och du ser att den eventuellt kan landa på dåligt underlag: Hoppa inte fram med utsträckta armar precis där du ser att den kommer att landa för att ta emot! Det gör svinont när ett halvblod först landar med hela sin tyngd på din ena fot och sedan fäller dig till marken.

Blanda inte ihop dina instinkter vad gäller dina barn och din häst.

Om du ser din häst ta sats för att hoppa ett dike och du ser att den eventuellt kan landa på dåligt underlag: Hoppa inte fram med utsträckta armar precis där du ser att den kommer att landa för att ta emot! Det gör svinont när ett halvblod först landar med hela sin tyngd på din ena fot och sedan fäller dig till marken.
Jag har gjort något liknande, men med en ponny. Mildrar det min dumhet något?

Lägg inte lådorna med hämtpizza på biltaket för att du behöver göra något annat med dina händer en sekund. Risken är stor att du glömmer dom där och kommer hem utan pizza :mad:

Det gäller även allt godis som ungarna vinner på Liseberg. :(
Sannolikheten att alla TRE vinner vid samma Lisebergsbesök är inte stor. Då är det onödigt att slänga igen bildörren så att ett av barnen klämmer ett finger. Alla blir så distraherade av att trösta att det inte är förrän flera mil senare man inser att alla barns vinster ligger (låg) på biltaket. Efter det skrek alla tre barnen resten av vägen hem.

Lyckad dag ...:banghead:

Det gäller även allt godis som ungarna vinner på Liseberg. :(
Sannolikheten att alla TRE vinner vid samma Lisebergsbesök är inte stor. Då är det onödigt att slänga igen bildörren så att ett av barnen klämmer ett finger. Alla blir så distraherade av att trösta att det inte är förrän flera mil senare man inser att alla barns vinster ligger (låg) på biltaket. Efter det skrek alla tre barnen resten av vägen hem.

Lyckad dag ...:banghead:
Vilken potential dina barn måste ha som konstnärer/författare efter en sådan traumatisk barndomshändelse!

Försök inte skära potatis snabbt när du är stressad och har en ettåring att ha koll på.
Tänk inte att "äsch det hade bara behövts ett enstaka stygn max två, det kan jag tejpa". För sår på fingrar läker lååångsamt när man är 30+, uppenbarligen. Och bandaget kan råka bli rätt eh vidrigt när man ska kolla en bajsblöja och råkar kladda ner det. Så då blir det extra jobbigt när bandaget sitter fast i såret och man inte får loss det och (fortsatt med ensam koll på magsjuk ettåring) får springa runt med fingret i en kopp vatten för att blöta upp. Och när bandaget väl är utmejslat ur det djupa såret och man äntligen fått till ett nytt med fel hand, då ska man inte kladda ner det igen. Genom att lyfta upp en vattenskål som hundvalparna kletat fast en korv lite diskret på.. :wtf::turd::banghead::arghh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka