Saker man INTE ska testa

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 585
  • Visningar Visningar 61 855
Kom på fler saker man inte ska göra.

Hoppa upp på en oinriden häst utan lov medans morbror sitter och matar hästen på stenen man använt för att kravla sig upp på hästen. Även om det går bra be inte morbror leda hästen runt i hagen i grimma efter att ha suttit på hästen några gånger utan att hon brytt sig om en liten tjej på ryggen och sedan när hästen börjar gå och känner obehag över den lilla ryttaren på ryggen och dra sig lös och lägger av en runda i full galopp med en lång serie med bocksprång som får mulles att se lindriga ut. Tro inte det hjälper att få panik och när man ser morfar komma gåendes ropa, morfaar hjäälp medan man grinar och kramlar sig fast i manen och försöker hålla i sig för glatta livet. När hästen sedan stannade hoppade jag av med skakiga ben gråtandes. Med en skräckslagen morfar efter att jag ridit på tokhästen som dom inte kunde köra in.
Men vi fick efter denna händelse rida henne seriöst hur mycket vi ville.
Nästa sak att inte göra är om hästen drar iväg i en serie bocksprång medan man är på väg att sätta sig på hästen försök inte sätta dig i sadeln bara för att hästen drar i väg just när du fått dig halvvägs upp och hänger över sadeln. Ingen höjdare att försöka få andra benet över hästen, slutar med att man hamnar på huvudet på andra sidan hästen och får en hjärnskakning och minnesförlust.

Kom på en till sak man inte ska göra :p

Stoppa inte mobiltelefonen i bröstfickan med dålig kardborre när du ska ut och rida. Förmodligen ramlar den ut utan att du märker det och det känns inte lika kul att rida ut direkt igen när man kommit till stallet, speciellt inte då det börjat bli regn.

Om du ändå gör det så låt för all del bli att göra om det någon månad senare :banghead:, telefonen kommer att ramla ut obemärkt även denna gång och det blir för mörkt att hitta den och du blir tvungen att ta en cykeltur nästa morgon för att återfinna telefonen. (Den höll i alla fall! Och återfanns.)

Om man ska putsa fönster från utsidan ska man se till att det man står på står stadigt. En trappstege är utmärkt så länge inte ett av benen står i rabatten och de andra tre på gräsmattan. (Jag. det resulterade i en stukad fot.)

Man ska inte heller byta trappstegen mot en kökspall. (Min pappa, 80 ++. Resulterade i fraktur på 2 nackkotor.)

” Hunden hälsar att är man skitnödig så ska man se sig för och inte sätta näsan i ett kostängsel. Det blev inget sketet för hunden den kvällen och hon vägrar gå förbi där nu mer.[/QUOTE skrev:
Hunden här är inte lika logisk. Han satte svansen mot häststängslet när han skulle skita, men han bestämde sig för att bestraffningen kom från kopplet och husse. När han väl började skita igen några dagar senare, var det för att matte höll i snöret.

Om man ska putsa fönster från utsidan ska man se till att det man står på står stadigt. En trappstege är utmärkt så länge inte ett av benen står i rabatten och de andra tre på gräsmattan. (Jag. det resulterade i en stukad fot.)

Man ska inte heller byta trappstegen mot en kökspall. (Min pappa, 80 ++. Resulterade i fraktur på 2 nackkotor.)
Det här har jag gjort hur många gånger som helst, fast hittills utan någon allvarligare skada tack - tack och lov! Trappstegar är rent hopplösa utomhus.... :mad:

Det är tydligen inte ok att backa över sin sambos fot heller ;-)

Han ylade rätt rejält ;-)

Det där har jag testat på min exman innan han blev exman (men det var inte anledningen) Min ylade inte, han blev mer stum faktiskt, ja åtminstone tills jag flyttat bilen. Vilket tog en stund eftersom jag inte fattade varför han gjorde så konstiga grimaser utanför bilen. :crazy:

Man bör inte testa att få bort snö från bilen med en plastskyffel, snabbt och lätt med ett självbelåtet leende kl 07 på morgonen . Åtminstone inte när man senare samma dag upptäcker att plastskyffeln har en metallkant.

Bilförsäljaren: Ser att bilen blivit vandaliserad, vi får byta tre rutor och ja...tyvärr lacka om delar av bilen så det blir 24 000 kr mindre i inbyte.

:o men det var säkert en halv meter snö så hur skulle jag annars få av den?

Utbrist inte ”jag tror jag blev biten av något” högt till arbetskollegan för att sen börja kontrollera ev. sår på benet och konstatera att det var stubben på benet som fastnat i reflexsömmen på arbetsbyxorna. Arbetskollegan får inte mycket uträttat de närmsta 5 min då pga kraftigt skrattanfall :meh:

Det roliga var att kollegan fick känna på hur ont det gjorde när hennes hår på benen fastnade någon dag senare :devil:

Slutsats: Ha välrakade ben i varselbyxor!

Man ska inte sitta på rödmyror!
Man ska inte följa nöden har ingen lag och i skogen och dra ner byxorna och kissa på andra sidan trädet där pissmyror börjat bygga stack. Kan hända att dom blir ganska arga och att du i attackerande position med byxorna nere försöker ta dig därifrån, snubblar och störtdyker i en ”härlig” hög av pissmyror..... har jag hört *host* :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka