Saker man INTE ska testa

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 585
  • Visningar Visningar 61 856
Kryp inte på alla fyra genom en vattenpöl under eltråden...

Min moster hälsar att man inte ska smälla igen bildörren innan man drar ut sitt huvud ur dörröppningen.... Man sparar inte någon tid alls på det, tvärtom faktiskt.

Lämna inte micron när du poppar popcorn i den, om du inte är desperat efter en orsak att byta ut din micro. (Stanken! :wtf:)

Parkera aldrig bilen på grannens lätt sluttande infart utan att kolla om handbromsen har gått i. Det är inte snällt mot grannens bil... och inte mot din egen heller.

Ingen rolig känsla när man har klivit ur bilen och börjat gå mot grannens ytterdörr att då plötsligt höra hur bilen börjar rulla bakom sig. Och smällen när den träffar grannens bil - nä, inget kul.

En till på temat ta fel saker i badrummet. Ta inte några random ögondroppar i någon annans badrumsskåp. Jag fick så stora pupiller att irisen i princip var borta. Såg förjävligt ut och det kändes hemskt att gå till jobbet som servitris den kvällen (effekten sitter i mååånga timmar).

Om du träffar din något stela pojkväns föräldrar första gången i samband med att de kör hem er från krogen, kräks inte i facket bakom förarstolen för att du inte vågar be dem stanna bilen. Och för Guds skull, gå en omväg så du slipper se pappan bistert städa bilen morgonen efter.

Walk of shame fick en ny innebörd.

Ooja, linnex är starka grejer.
Mvh. Hon som första gången hon provade det inte tyckte det hände något, så hon strök på mer, och så ännu lite mera...

Ja usch, fast man gör bara det misstaget en gång. En löparkompis råkade ta linnex stick istället för deodorant en gång och funderade nästan på om det var värt att karva bort skinnet för att slippa smärtan. Efter det fick linnexen flytta in i ett helt annat skåp eftersom han såg det som absolut livsnödvändigt att det inte upprepades. :D

Jag var strömtestare en period när vi gjorde om lite med hagarna och elen i stallet en gång i tiden, så jag vande mig liksom (sen kom en granne med en elmätar-grej, för att hon tyckte synd om mig, eller snarare kanske att vi var lätt korkade). Det var dock de hagar med lite mildare ström.

En period hade vi en hingst som gick i en provisorisk sjukhage, då med grind utan handtag. Hingsthagarna hade ju ”lite” starkare ström och vid ett tillfälle när jag skulle ta in honom stod jag framför grinden och kom inte ihåg om jag stängt av elen innan, men konstaterade att det borde jag ju gjort, för det hade ju börjar gå per automatik, så jag tar tag i eltråden för att öppna. Jag hade inte stängt av. Fick ont i hela kroppen av den stöten och armarna gjorde ont resten av dagen. :down:
Att själv dyngsur i ösregn ta en blöt häst med blöt grimma och blött grimskaft till hagen, och sedan inse att någon hängt ett knippe genomvåta grimmor över hörnstolpen, där öppningen till hagen är. Så grimmorna är strömförande och stöten går rakt igenom en själv in i den förolämpade hästen..., efter två försök att ta bort grimmorna fick någon utan häst ta bort dem för hästen verkade inte pigg på ett tredje. :D (inte jag heller iofs).

Om du sitter på en häst och håller i en annan häst som står bakom er. Släpp då taget om den hästen börjar backa. Det går liksom inte att hålla emot så bra när man sitter till häst. Om man inte släpper den backande hästen så dras man av sin häst, rakt bakåt och landar platt på ryggen. Efter det kan man varken gå eller sitta på någon vecka.

Jag har ytterligare ett visdomsord;
Boka inte konsertbiljetter utan att dubbelkolla i vilken stad du bokar biljetterna.

Det kan hända hända att du av misstag köar en hel morgon i väntan på biljettsläpp, köper biljetter, är överlycklig tills det visar sig att du köpt biljetter till Kiruna istället för Göteborg. Då har du inte bara lagt massa pengar på biljetter som du givetvis inte kan returnera, du hat även noll chans att köpa nya biljetter till rätt stad eftersom dom är slut :cool:

Jag har ytterligare ett visdomsord;
Boka inte konsertbiljetter utan att dubbelkolla i vilken stad du bokar biljetterna.

Det kan hända hända att du av misstag köar en hel morgon i väntan på biljettsläpp, köper biljetter, är överlycklig tills det visar sig att du köpt biljetter till Kiruna istället för Göteborg. Då har du inte bara lagt massa pengar på biljetter som du givetvis inte kan returnera, du hat även noll chans att köpa nya biljetter till rätt stad eftersom dom är slut :cool:
:laugh:

Vad skulle du se?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka