Saker man INTE ska testa

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 585
  • Visningar Visningar 61 857
Min stallägare säger att man inte ska låta sin make boka semester. Det gick inte igenom och då bokade han samma semester samma vecka hos ett annat bolag och när den hade gått igenom så hade den första bokningen åxå gått igenom. Det gick inte att avboka.

Samme make som ovan skall heller inte släppas iväg för att höra sig med gammal bråte. Han kommer hem med mer än han körde iväg.

Hunden hälsar att är man skitnödig så ska man se sig för och inte sätta näsan i ett kostängsel. Det blev inget sketet för hunden den kvällen och hon vägrar gå förbi där nu mer.

Om du får för dig att rensa bilen på skräp och trycka ner allt i en papperskorg på macken - gör inte det med bilnyckeln i samma hand som skräpet. Det är JÄVLIGT äckligt att leta i en plastsäck med gamla mosbrickor och annat. :yuck:

Förstås hamnade den längst underst, i en sjö av kafferester och annat....:cautious::banghead:

Försök inte att hacka choklad med en ny globalkniv, och med chokladkakan stående på högkant.

/Fick med mig fingertoppen till akuten, de lyckades sy tillbaka den utan kallbrand och förruttnelse. :up: Det skall jag vara tacksam för, sa dem.

Uaäää! Jag hade nog spytt ner fingertoppen.

Försök inte färga ögonbrynen när du ändå tonar håret dagen före en anställningsintervju, och om du ändå gör det, låt det inte sitta i extra länge. Särskilt inte om du har lite dålig precision så att du inte bara prickar brynen, utan även en del av huden runt dem.

Skaka inte fondflaskan efter att du tagit av korken.

Gamla hemska minnen väcks :

Glöm för guds skull inte att sätta på locket till mixern när du "hjälper" en kompis med den illgröna skummande förrättssoppan till nyårsmenyn. Det blir lätt lite dålig stämning när det gröna droppar från taket ner på den vita linneduken .

:crazy:

På samma tema, men då var det med egen mixer. Glöm inte att ta av skydden på mixerknivarna innan du börjar mixa:banghead:. De där gröna plastbitarna i fiskfärsen tillförde faktiskt inte mycket ...

Försök inte färga ögonbrynen när du ändå tonar håret dagen före en anställningsintervju, och om du ändå gör det, låt det inte sitta i extra länge. Särskilt inte om du har lite dålig precision så att du inte bara prickar brynen, utan även en del av huden runt dem.

Kan hälsa från en kompis att du tydligen inte ska testa använda hårhårfärg till det om du inte vill att håren ska ramla av.
Det var extra känsligt iom att hon var i tidiga tonåren och man ju ville vara fin på ett mer maniskt vis än som vuxen.

Min stallägare säger att man inte ska låta sin make boka semester. Det gick inte igenom och då bokade han samma semester samma vecka hos ett annat bolag och när den hade gått igenom så hade den första bokningen åxå gått igenom. Det gick inte att avboka.

Min väninnas make bokade resa till London de flög dit och tog sig till hotellet som han dessutom förbetalt utan att han kunde ändra datum eller få det återbetalt. När de stod och skulle checka in i London så var hotellet fullbokatoch de kunde inte hitta deras namn varpå maken blev arg här hade han ju både bokat och betalat hotellrummet i god tid. Receptionisten bad att få titta på papprena han hade och sa att detta är ju nästa helg ni har bokat. Så väninnans make hade bokat flyg den helgen de åkte och hotellet nästa helg. Blev väldigt dyrt eftersom de fick hitta hotell på plats i London och dessutom betala hotell för fyra nätter istället för två.

Häng inte handväskan under sadeln och ta med ryktpåsen hem istället. Blir så jobbigt när man får upp en hovkrats istället för nyckeln när man ska in i huset. Bara att vända på cykeln igen och cykla tillbaka och kolla och jodå där hängde ju handväskan under sadeln. Stod i ett stall där jag valde att ha de borstar jag mest använde i en ryktpåse under sadeln.

Om du har ett bortdomnat ben och ischias, tro inte att det är en bra idé att ta en pall för att sitta upp. Och tyck inte att du är smart bara för att du tänker på ishalkan utanför stallet och därför "sitter upp" inne. För när du glatt hasat halvvägs upp på hästen, så kommer du kanske på att benet ska ÖVER hästen och när du envetet försöker med detta... Så råkar du skrika av smärta.
Varpå hästen får nog av dina dumheter och helt sonika går iväg.
Och eftersom du öppnar stalldörren för att kunna rida ut, så får du nu gråtandes av smärta hasa dig upp från golvet och enbent börja jaga din överlyckliga häst över isgatan som är stallplanen.

Det är också väldigt korkat att titta på annat när du ska sticka kanylen i en pytteliten ampull, risken är att du stämplar den i dig själv.

Om du också använder refill till tvålen: kolla inte åt ett annat håll samtidigt som du klämmer åt kring refillpåsen. Då får du en halvliter tvål på golvet nämligen. Nästa tips är att inte kuta omkring som en galning när du försöker tvätta bort det för tvål på ett blött klinkergolv blir HALT.

Mvh hon som fick en spännande duschupplevelse nyss :angel:

Förutsätt inte vattenläcka bara för att det rinner vatten på köksgolvet. Innan du panikartat ringer styrelsen i brf:en kan det vara idé att kolla att det inte bara är en vattenkanna som vält.

Ska du ha din hittills största dragning på jobbet: klipp inte luggen med kökssax samma dag i ottan, och sätt i en piffig toning. Det kan då sluta med att du ser ut som du blivit trimmad av en 5-åring, och i och med att du hade bråttom och inte använde plasthandskar till toningen kompletterar du looken med knall-lila händer. Händerna kan vara lila i två veckor med lite tur.

Tappa inte en burk gurkmeja i vitmålade trappen med vit tapet på sidan av.... Speciellt då burken är en enliters.....full med gurkmeja.
Allt blir gult, allt.......

Och lita inte på en sambo som säger att vi kan GÅ tillbaka till hotellet från stan, i 30 graders värme.... Bussen dit tog ju bara "typ" en kvart...
Promenaden tog 1,5h....
Jag hade korta shorts... (och noll tighgap :D )
Det var första dagen av 7 på semestern...

Och jag körde steken är klar,hatten är varm dra ut den med hjälp av grytlapp och sen tar man i "piggen" för att diska den................varmt!!!
Titta även noga om den nya digitala stektermometern har en skydds-plupp i plast på piggen INNAN man kör ner den i julskinkan... :angel:
Annars dyker det upp mysko plastsaker mitt i skinkan när man ska äta skinkmacka :wtf: Undertecknad tänkte ringa affären och klaga... hann inte dit som tur var ;) :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka