Saker man kan behöva

BRAGO

Trådstartare
Jag ska hyra hästen ja rider hela sommarn, och skulle vilja ha lite tips på saker man behöver, saker som är lätta att glömma eller vad som helst. :)

Förutom sadel, träns, grimma, grimskaft, skötsaker och första hjälpen grejer då. fast första hjälpen grejer får ni gärna ta upp oxå, så man inte glömmer ngt viktigt där.

Stallplats :angel:

Närå men jag tycker du har det viktigaste faktiskt!

Flugspray, sårspray, hästsalva är bra nu på sommarn!

juste flugsprej, d ska deffinitivt inhandlas.
tack vare myggen runt hästen har jag nu 4 stygn i huvet :crazy:

jag lindade ett framben och hästen sparkade mot myggen under magen och råkade sparka till mitt huvud. världens pang å så massa blod :crazy:

men d gick ju bra egentligen, värsta turen som inte spräckte skallen.

Det är lite olika vad hästarna föredrar. Själv föredrar jag att ha flughuva om hästen accepterar det eftersom den håller flugorna helt borta från ögonen.

Det finns dock några hästar som inte klarar av att ha den på huvudet och tar av den så fort de får på sig den.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
576
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka