Bukefalos 28 år!

Saker ni gjort själva!

Sv: Saker ni gjort själva!

superenkelt, köpte el-rör, sånna vita smala i plast som finns på cheapy, dom är 3 m långa. Delade varje på tre.
Köpte röd tejp på bil-tema i 10-pack. Virade in varje pinne till dom var helt röda. Sen sågade vi ca 5 cm breda bitar från en stock som jag helt enkelt borrade ett hål i mitten på. Tryck ner pinnen och tadaa! Färdigt. Funkar superbra, dom funkar inte riktigt att lyfta i pinnen om trät blivit blött men det spelar ingen roll tycker jag, bara att slänga dit dom där man vill ha dom och trycka ner pinnen.
 
Sv: Saker ni gjort själva!

Mitt balanshinder är tillräckligt stabilt för att jag ska kunna gå på det...men jag hade byggt grövre om jag haft en lite större hund, har ju en whippet på 14 kg så jag snålade och köpte lite klenare virke.

Jag har byggt balanshindret i 3 delar. Själva spången är gjord av två brädor bredvid varandra, jag började med mittdelen och snickrade själva stödbenen därpå, inga mått eller så utan jag improviserade. Sedan gjorde jag de två spångarna också genom att lägga två brädor mot varandra och skruva dit brädbitar på undersidan för att hålla ihop dom. Sen köpte jag lister som jag skruvade dit på dom så att hunden får fäste. Emellan pinnarna och uppepå är det ditspikad takpapp vilket funkat bra.

I efterhand fick jag göra tre flyttbara stöd att komplettera med för att få det stadigt, en under varje del så att säga. Man bör nog sätta ihop spångarna upp och ner med mittdelen lite rejälare än vad jag gjort om man har en tyngre hund.

Här är en filmsnutt där man ser hur den ser ut efter att jag bättrade på den (utan takpapp och exrastöden funkade det helt enkelt inte), har tyvärr ingen bild på den...ignorera mig och hunden ;)

http://www.youtube.com/watch?v=eQUwPu4yQBU
 
Sv: Saker ni gjort själva!

Fast det enda sättet att få tummen dit man vill är att börja spika så lär man sig av sina misstag ;)

Jag skulle gå upp till lite grövre virke om jag var du, då blir det lättare att både skruva och limma, mitt är så klent så att det blir lite gingligt men jag tyckte inte det gjorde så mycket men till en grövre hund hade jag tagit lite rejälare, dom välter av vinden med så.

Jag gjorde en väldigt enkel förklaring nu...du får se om det är begripligt. Sen är det inte hela världen om det blir ltie fel och så, man såga alltid lite fel i början, tänker fel med mått och skruvar så det spricker osv, man lär av misstagen som sagt. Kände inte att mina behövde bli så snygga, visste att det skulel spricka lite när man har så tunt virke men tyckte inte det gjorde så mycket när vi bara ska ha det hemma och träna lite med.

hinder.jpg
 
Sv: Saker ni gjort själva!

Tack så hemskt mycket! Verkligen jättesnällt av dig att skriva så utförligt och tydligt (och peppande ;) )
Det här ska jag verkligen försöka klara av! :D

:banana:
 
Sv: Saker ni gjort själva!

*kl*

Här kommer mitt bidrag till tråden.
En fantastisk kreation sydd av en fleecefilt:D Gamle mannen som har "tröjan" är 10år och väldigt stel i sina gamla leder, så matte var helt enkelt snäll och sydde en pyjamas till djuret. Tog ca 1 timme allt som allt (göra mönster/klippa/sy)
kanske syns att det gick fort:angel:

Frasse med sin pyjamas:
269151_4789408938792_126433417_n.jpg


(ursäkta röran på vasken)

/LL
 
Sv: Saker ni gjort själva!

Det är får på den otroligt manliga fleecebodyn:D
Tror att jag köpt filten på rusta eller jysk. Har för mej att den kostade 19:-

/LL
 
Sv: Saker ni gjort själva!

Åh nu måste jag åka och leta... Om nån har tips på vart man kan hitta andra fårtyger så tjoa gärna!
 
Sv: Saker ni gjort själva!

Idag sydde jag ett varmt och mysigt vintertäcke till Ila. Otroligt opraktisk färg, jag vet, men det var enda färgen dom hade i sybutiken. :rofl:
Men varmt är det i alla fall! Vattenavstötande tyg med ett mellanlager i fleece och teddy närmast hunden.
314134_10151104482493030_93365373_n.jpg

66572_10151104481838030_1186757169_n.jpg
 
Sv: Saker ni gjort själva!

Fröken fryslort fick en overall färdigsydd till sig idag. Hon är inte så missnöjd som hon ser ut på bilden. :p

85092_1352033558.jpg
 
Sv: Saker ni gjort själva!

MEN så fin! Jag blir så imponerad av alla som kan sy :D Är det dragkedja uppe på ryggen?
 
Sv: Saker ni gjort själva!

Fröken fryslort fick en overall färdigsydd till sig idag. Hon är inte så missnöjd som hon ser ut på bilden. :p

85092_1352033558.jpg

Är inte den lite lång i benen?
Köpte en från Hurtta som sitter jättebra i benen, precis över där de böjer på benen men sen köpte jag en från JOKKE som var lite längre än din och hennes ben försvinner när hon inte står still haha x)
Du har inte samma problem? Eller det kanske är lättare att vika upp fleece än regntätt yttertyg med fleecefoder x)
 
Sv: Saker ni gjort själva!

Är inte den lite lång i benen?
Köpte en från Hurtta som sitter jättebra i benen, precis över där de böjer på benen men sen köpte jag en från JOKKE som var lite längre än din och hennes ben försvinner när hon inte står still haha x)
Du har inte samma problem? Eller det kanske är lättare att vika upp fleece än regntätt yttertyg med fleecefoder x)

Benen är inte uppvikta på bilden, utan de viker jag upp när vi går ut och då blir de lagom längd. :) Hon hade den på sig häromdagen och de vek inte ner sig själva, så det funkade bra.
 
Försöker sy sele

Symaskinen pajjade när jag skulle sy en sele åt taxen. Så nu sitter jag och handsyr eländet.

Vilken maskin använder ni som syr täcken och selar?


Det vita täcket var otroligt vackert!!!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 456
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 838
Senast: Jeps
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
21
· Visningar
962
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 384
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp