Bukefalos 28 år!

Saker ni gjort själva!

Sv: Saker ni gjort själva!

Jag använder en pfaff 360.

644093_10151088556363030_1766300260_n.jpg
 
Sv: Saker ni gjort själva!

Jag använder en Singer curvy, använde en pfaff förut men den har nåt vajs på trådspänningen till undertråden och jag orkade inte lämna in den igen så jag köpte Singern istället.

Sydde en sele för någon dag sedan:
996_4882216818931_1566542663_n.jpg

Ursäkta mörk bild!

/LL
 
Senast ändrad:
Sv: Saker ni gjort själva!

*KL*

Ni är så himla duktiga allihop! Själv har jag visserligen en kreativ ådra men är värdelös på att sy och har dessutom ingen symaskin. Men eftersom valpen är lite frusen av sig och jag inte har lust att köpa ett täcke som han snart växer ur så fick jag sätta mig och tråckla här ändå. Jag tog ett reflextäcke från Clas Ohlson och fodrade med en bit fleece från en tiokronorsfilt inköpt på IKEA. Jag är jättenöjd(och rätt mallig) över resultatet, nu behöver lillvovven inte frysa när det blir kallt och syns dessutom i mörkret.

bentleytc3a4ckemindre.jpg
 
Nya selen

Då var den färdig.

Så ser den nya selen ut. Ska klippa av de band som sticker ut på sidan.

Handsydd då symaskinen la av :(

Texten på kopplet blir: Se upp för hunden i reflex.

Jag är nöjd :)

P1010618.jpg
 
Sv: Saker ni gjort själva!

LITE skillnad är det ändå på dem, valpen har en vit fläck i pannan och en på nosen.
 
Sv: Saker ni gjort själva!

kl

Åh, nu blir jag så där sugen på att lära mig sy igen!
En gång i tiden var jag hyffsat okej, så kanske ska ta tag i det igen :)
Har tänkt köpa ett varmare täcke till Troja som hon kan ha när hon ligger i bilen höst/vinter/tidig vår vit träning och tävling så hon inte blir kall, men de är så satans dyra.. Ska försöka leta reda på en bra tygaffär :D
Står en symaskin från typ järnåldern eller nåt nere i källaren, ska ta och se om den ännu fungerar :)
 
Sv: Saker ni gjort själva!

Eh..... Okej, symaskinen som står i källaren såg galet komplicerad ut!
Har förmodligen mååååånga år på nacken och är säkert kanonbra, men jag fatta nada...
Nån som är duktig på symaskiner?:D
Det är en singer i alla fall, så mycket kunde jag läsa mig till ;)
 
Sv: Saker ni gjort själva!

kl

Nu har jag sytt mitt allra första hundtäcke, ett tjockt fleecetäcke. Riktigt kul, det lär bli fler!

november2012+088.jpg

november2012+074.jpg

november2012+080.jpg


Hela täcket är sytt i ett stycke. Hunden är ganska slank så det blev många kilar för att följa hennes kroppsform.

Nästa utmaning blir ett täcke anpassat för väder och vind...
 
Sv: Saker ni gjort själva!

kl

Idag fick Ila ett svart vintertäcke också. :laugh:
535597_10151145573413030_1447004828_n.jpg

Jösses vilka fina täcken du gör :love: Måste bara fråga vilka mått du tar? Har måttbeställt täcke och overall till min hund (bullterrier) men det passar ändå inte i bogen. Det stramar liksom åt när han går så han stapplar fram. Mäter du bara bröstmått? Tänkte att du har ju också biffiga vovvar så du kanske har nåt bra tips :)
 
Hundsäng

Ikväll är vi sjukt stolta. Jag och syrran lyckades sy ihop en egen hundsäng av 2 gamla kuddar och stuvbitar...

Vi hittade på mönstret själva.

hundb%C3%A4dd.jpg
 
Sv: Saker ni gjort själva!

Jag har helt enkelt provat ut på min hund så att det ska passa. Sydde först med väldigt glesa stygn bara och drog på och såg hur det såg ut. Sen sydde jag in där det behövdes och släppte ut där det behövdes.
Så det är bara till att ha en tålmodig hund och sen nåla på. :D
 
Sv: Saker ni gjort själva!

735552_10151187069256927_547249218_o.jpg


Ägnade mig igår till att sy en wp-sele. Relativt nöjd för att vara första försöket, men nog kan det göras bättre allt :D

Det är trots allt ganska roligt att sy!!
 
Sv: Saker ni gjort själva!

Tjusig med fina rutor :D

Jag kom på att jag har ju gjort det här, fast för ganska längesedan.
Billys blingade utställningskoppel:

cimg0965_98929253.jpg


cimg0963-copy_98929295.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 242
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 804
Senast: Jeps
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 356
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp