Saker ni stör er på hemma

Karma

Trådstartare
Inspirerad av seniors Orimliga saker ni stör er på. Är det bara jag som har ett hus med fruktansvärt irriterande detaljer? Har du sveriges fulaste kök? En skåpsdörr som inte hålls stängd? En matta som alltid rullar ihop sig? Har grannen borrat ett hål genom väggen? Hänger tavlorna alltid snett? Har din sambo en samling porslinselefanter?

Jag stör mig något så enormt på min dusch. VEM tyckte att det var en bra idé att kakla hela badrummet vitt och sen bara slänga dit några gråa plattor?! Randen hade varit ganska okej, men dom skevt och asymmetriskt utslängda gråa kaklen? :arghh: VEM GÖR SÅHÄR?! Det är orimligt! Inte okej! Man kan ju inte bara kakla om för sakens skull heller.

duschn.jpg


Så, vad stör ni er på? (Bild föredras):D
 
Eluttagen som sitter på plats men inte är inkopplade till elcentralen än. Ser fint ut, men det är ju totalt värdelöst :arghh:
Hoppas få det åtgärdat senast i sommar(dvs om en evighet).
 
- Duschkabinen i källaren.
- Att dammsugarsladden räcker precis till tvättstugan. Hade eldosan satt 1 meter närmare hade jag nått att dammsuga hela tvättstugan också....
- Tapeten i hallen. Som min sambo inte låter mig måla över (stormönstrad. Hade räckt att måla 3 av 6 väggar)
- Trappan. Där varannan steg är vitt och varannan är träimitation plastmatta.

De två sista kommer jag sinom tid åtgärda :devil: stör mig inte orimligt mycket men lite :angel:
 
Det drar som fan i alla fönster hos pojkvännen. Så pass att när sovrumsdörren är stängd och det kommer rejäla vindpustar ute så slår dörren :banghead::rage: för jävla störande När man blir väckt av det :wtf:
 
Vi retar oss dagligen på att han som bott i huset före oss installerat en dusch med träväggar i snygg furupanel. TRÄVÄGGAR!!

Det är ju som att göra en dusch av pappkartong.

Meningen var att badrummet skulle fixas i år men nu kommer vi inte ha råd detta år. Kul!
 
- Det obefintliga trycket i duschen, jag har tjockt och långt hår så med det här mesrinnet tar det typ en kvart att skölja ur schampot. (Bor i hyresrätt och de har varit här och kollat, u.a såklart)
- Att man aldrig kan få kallvatten ur kranen i köket efter klockan 20.00
- Att tvättstugan är från 1800-talet när fastigheten är fem år gammal
- Planlösningen i vardagsrummet. Fönsterplaceringen och balkongdörren gör det omöjligt att ha både matbord och tv+soffa som det är tänkt.
 
Det obefintliga trycket i min systers dusch/badkar.
Det är så där ni vet att man sätter på kranen först och sen drar i en grej för att vattnet ska komma ur slangen i stället.
Bara det att trycket är så lågt att det slår tillbaka till kranen hela tiden så man får hålla upp den där knappen med ena handen HELA duschtiden (eller pressa in skallen under kranen om man hellre gör det). Inte ok!
 
Mina hemska målade väggar. Min lägenhet är den enda som inte är nyligen renoverad. Har bott där längst och hyresvärden renoverar varje gång det flyttar in någon. Men av nån anledning blev inte min lägenhet renoverad när jag flyttade in. Har visserligen lov att måla och tapetsera men då måste ringa hyresvärden och jag har telefonfobi och svårt att kontakta folk. Men nån dag så ska jag göra det. Stör mej på att torkrummet inte fungerar. Speciellt när torktumlaren inte vill funka heller
 
Inte lika illa som köksluckorna men jag stör mig på dem:


Toadörren, också en relik från renoveringen -73. Vi har alltid haft katt :meh:


Övre hallen. En del av problemet är klart synligt (:p) men oavsett rivstatus är vävtapeter FULA :yuck: Dörren leder till kallvinden där jag bla hittade överblivna rullar av vävtapet när jag röjde där förra sommaren. De var säkert menade att behållas för ev lappning. Det kommer inte att hända.
 
Min lägenhet kanske kan få någon utmärkelse gällande sämst dragna el- och fiber-uttag.
HUR tänkte den som inte satt ett endaste litet vägguttag i hela hallen? Och VARFÖR sätter man själva dosan för fiber (internet) i hallen när det inte finns några el-uttag för en router där? :arghh: För att göra det hela värre så sitter fiberjacket så illa att man behöver dra nätverkskabeln längs med väggar, in under och över dörrar i totalt 10 meter sladd innan det når första bästa eluttag där routern (mycket olägligt) sitter. :banghead:

Behöver jag berätta att nätverkssladden just nu ligger löst tvärsöver halva lägenheten och fungerar som snubbeltråd vareviga dag?

Just det, det sitter 3 vägguttag 1 meter upp på väggen, utan begriplig anledning whatsoever.

Dessutom är kök och badrum så sjukt fula, men jag har börjat vänja mig vid det 70-talsbruna kaklet i köket :nailbiting::D. Badrummet är vackert 80-tals-grisrosa. Golvet också, men tjusigt mönstrat i matchande grisrosa, beige- och persiko-nyanser.

Tur att lägenheten i övrigt är fantastiskt mysig, lagom stor och att läget är så bra det bara kan bli.
 
Inte lika illa som köksluckorna men jag stör mig på dem:


Toadörren, också en relik från renoveringen -73. Vi har alltid haft katt :meh:


Övre hallen. En del av problemet är klart synligt (:p) men oavsett rivstatus är vävtapeter FULA :yuck: Dörren leder till kallvinden där jag bla hittade överblivna rullar av vävtapet när jag röjde där förra sommaren. De var säkert menade att behållas för ev lappning. Det kommer inte att hända.
Vävtapeter är mycket fulare än orangea skåpdörrar :yuck:.
P.s jag gillar dina orangea skåp :love:
 
Vi har ett kök som är från -74. Dom får kred för att dom valde kvalitetsinredning för den har stått emot tidens tand fint - MEN det är furu... :yuck:
Från början var det beiga tapeter, omålat furutak, furuskåpluckor och en korkmatta i parkettimitation :banghead: (välkomna till landet :turd:-beige/brun).

Köket är om-målat på väggar och tak av oss och det har hjälpt lite. Vi inväntar en totalrust som vi planerat iom att vi ska göra en utbyggnad av köket i samma veva.
Men nu börjar korkmatt:devil: dö. Den har spruckit upp i skarven som går mitt i köket och börjat resa sig - hur snyggt är det på en skala :yuck::banghead:
 
Det drar som fan i alla fönster hos pojkvännen. Så pass att när sovrumsdörren är stängd och det kommer rejäla vindpustar ute så slår dörren :banghead::rage: för jävla störande När man blir väckt av det :wtf:

Åh, det påminner mig om exets gamla etta. Det drog så mycket ifrån ytterdörren att dörrmattan flyttade på sig ibland. Det var nästan så att jag började tro på spöken när det ljudet väckte mig om nätterna. :rofl:
 
Jag tänker som sagt försöka slipa och måla dörrarna i sommar. Kaklet är för strukturerat att kunna klistra något på så där är det nytt som gäller, dvs det får vänta.

Då kan du måla kaklet med! Jag tycker ditt kakel var snyggt men jag förstår att du är less på det, blir rätt mörkt med den färgen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 013
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp