Saker vi gjort i sömnen

Som barn har jag vaknat upp sittandes på toaletten mer än en gång. Det är ju iaf skönt att hjärnan har vett nog att ta en dit innan den säger åt en att det är dags... Någon gång som har jag varit nere i hallen och hämtat mina ytterkläder och sen gått och lagt mig igen. Jag är tack och lov inte så benägen att gå i sömnen och vad jag vet har jag inte gjort det i vuxen ålder. Som barn hade jag mycket problem med illamående på nätterna och min lösning på problemet var att gå upp och gå tills det gick över. Vissa gånger var jag så trött och yrvaken att jag nästan gick och sov samtidigt.
 
Jag har redan berättat detta i någon liknande tråd. Men jag var (är…) en virvelvind i sömnen. När jag var liten kunde vi vakna på morgonen av att tavlor i mitt rum hade ramlat ner från väggen. Då hade jag sparkat så hårt i väggen att de ramlat ner :D

En annan gång när jag var liten hade jag tagit av mig blöjan i sömnen och lagt den på en kudde på golvet :laugh:

Mamma har berättat att hon inte kunde sova i samma säng som mig när jag var liten för att jag var så sjövild att hon inte kunde sova då. Och pappa har sagt att det hänt mer än en gång att han vaknat upp av att jag sparkade honom mellan benen :angel::rofl:
 
Även jag är en sån som drömmer en del och drömmarna kan vara mer eller mindre konstiga. Tex detta skrev jag i en tråd här på Buke 5 Juli 2019:

"Imorse vaknade jag upp i panik över att jag gjort något som verkligen inte är mig. Allt var alltså en dröm... drömmen började med att jag skrev något "oskyldigt" här på Buke. Jag tror att jag skrev något om mormor och morfars sommarhus.
Sedan togs posten bort, jag tror att det var av @Mineur, och jag blev skitförbannad. Hon skickade mig ett PM och skrev att hon tog bort inlägget för att det var "för privat", men det var inte bara jag och hon i chatten, utan 11 andra personer också. Jag blev jättearg för att jag tyckte inte att alla andra skulle se när jag blev tillsagd.
Jag svarade något i stil med att jag tyckte att hon var orättvis som tog bort min post för ingen anledning samt sa till mig inför andra. Maksmissbrukare typ. Då svarade hon lugnt och fint "men lilla Godisklubba" och någon lång förklaring (hon skrev dock inte Godisklubba, utan mitt riktiga namn), då blev jag ARG och skrev något om att hon skulle ta bort mitt namn från meddelandet för att jag vill vara anonym och nu hade hon avslöjat mig! :devil:
Hon svarade att jag var utanför reglerna och att det var hennes rätt. Jag blev ännu argare och svarade att jag skulle kontakta @Gunnar och säga vad som hänt. Typ skriva att Mineur var en maktmissbrukare som tog bort helt oskyldiga poster och outade folks riktiga namn. I drömmen svarade Gunnar att jag var utanför reglerna och att hon gjorde helt rätt. Här blev jag jättearg och skrev något argt om att jag lämnar Buke för all framtid :D."

Jag hade alltså inte skickat arga PM till någon av dem. Men det var lite svettigt där ett tag innan jag hann in och kolla att jag verkligen inte gjort något :rofl:
 
Även jag är en sån som drömmer en del och drömmarna kan vara mer eller mindre konstiga. Tex detta skrev jag i en tråd här på Buke 5 Juli 2019:

"Imorse vaknade jag upp i panik över att jag gjort något som verkligen inte är mig. Allt var alltså en dröm... drömmen började med att jag skrev något "oskyldigt" här på Buke. Jag tror att jag skrev något om mormor och morfars sommarhus.
Sedan togs posten bort, jag tror att det var av @Mineur, och jag blev skitförbannad. Hon skickade mig ett PM och skrev att hon tog bort inlägget för att det var "för privat", men det var inte bara jag och hon i chatten, utan 11 andra personer också. Jag blev jättearg för att jag tyckte inte att alla andra skulle se när jag blev tillsagd.
Jag svarade något i stil med att jag tyckte att hon var orättvis som tog bort min post för ingen anledning samt sa till mig inför andra. Maksmissbrukare typ. Då svarade hon lugnt och fint "men lilla Godisklubba" och någon lång förklaring (hon skrev dock inte Godisklubba, utan mitt riktiga namn), då blev jag ARG och skrev något om att hon skulle ta bort mitt namn från meddelandet för att jag vill vara anonym och nu hade hon avslöjat mig! :devil:
Hon svarade att jag var utanför reglerna och att det var hennes rätt. Jag blev ännu argare och svarade att jag skulle kontakta @Gunnar och säga vad som hänt. Typ skriva att Mineur var en maktmissbrukare som tog bort helt oskyldiga poster och outade folks riktiga namn. I drömmen svarade Gunnar att jag var utanför reglerna och att hon gjorde helt rätt. Här blev jag jättearg och skrev något argt om att jag lämnar Buke för all framtid :D."

Jag hade alltså inte skickat arga PM till någon av dem. Men det var lite svettigt där ett tag innan jag hann in och kolla att jag verkligen inte gjort något :rofl:
Jajemensan, Maktmissbrukaren Mineur, det är jag det! :cool:
 
Vaknade efter ett par timmar i natt och märkte förvånat att bettskenan var borta från munnen. Men den låg under mig, så bara att stoppa in den igen :D
 
Jajemensan, Maktmissbrukaren Mineur, det är jag det! :cool:
:rofl::rofl::rofl:

Alltså, jag kommer fortfarande att tänka på denna drömmen nu och då och jag blir lika full i skratt varje gång 😂😂

Men du får tänka att i mitt medvetna, vakna jag så tycker jag inte alls att du är en maktmissbrukare. Snarare raka motsatsen! 🤗
 
Det kom upp ett minne från 2018 på Facebook.
BDDF6E7C-83AA-42A3-99F1-935D40DB3F81.jpeg
 
Jag drömde mardrömmar om att någon försökte strypa eller våldta mig. När han la armen runt min hals/mun bet jag till utav bara h-vete, så där så det nästan knakade... Vaknade av att min stackars sambo skrek i högan sky, jag hade bitit honom i handen...
 
Jag är igång då och då på nätterna 😁 senast för några dagar sedan då jag abrupt satte mig upp i sängen, sa bestämt: Nej det vill jag inte! Satt kvar nån minut och sen la mig ner igen och fortsatte sova... Inget minne av detta alls...

Pratar ofta i sömnen och i tonåren var det tydligen ridlektioner varje vecka 😁 inklusive smackningar, beröm och bestämda instruktioner till eleverna och hästarna... Inte lätt för andra att sova då!
 
Har också gått i sömnen. Tagit ner tavlor från väggarna, bäddat upp extrasängen osv..
En gång gick jag upp till mina föräldrar med täcket i handen, gav dem det och sa: Här kommer överdelen, underdelen kommer sen! Lämnade över täcket och gick och la mig utan det 😑

Skrämde min kompis när jag i panik väckte henne för att hon hade försovit sig, skakade henne och sa att hon måste gå upp nu! När hon svarade att klockan bara var fyra sa jag bara: Jaha.
La mig ner och fortsatte sova... Hon fortsatte inte sova efter det 😁
 
Har inte gjort nåt konstigt i sömnen på sistone. :confused:
Nån annan som har? :bump:
Kanske inte precis gjort något, men en väldig massa drömmar den senaste tiden slutar med att jag går in i mitt rum. Jag har alltså varit ute på en massa äventyr då jag drömmer, och går in i hotellrum/ gruvschakt/ husvagn/ stall, osv osv. Och det visar sig vara mitt rum, och jag lägger mig. Varpå jag genast vaknar, och förstår inte varför rummet är vänt åt fel håll, inte har den fantastiska utsikten, inte är en sjunkande ubåt, vart mitt resesällskap tog vägen...

Ganska tröttsamt egentligen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 647
Senast: Madalitso
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 194
Senast: Acto
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Dressyrsnack 17
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

Tillbaka
Upp