Saker vi gjort i sömnen

Skrivit detta i en annan tråd, men kan upprepas ;)

Maken vaknar mitt i natten av att jag rycker åt mig kudden som han sover på, sen ger jag den en :devil: omgång med knytnävarna, typ som slagträning på boxsäck.
Sen lägger jag mig ner och sover vidare...
Han var glad att jag valde kudden :angel:
 
Jag har väckt mannen och beordrat honom att mata fiskarna.
Vi varken har eller har haft några fiskar 🤷‍♀️

Mannen har skallat mig i sömnen. :cautious:

Min pappa ska enligt hans X ha plockat ner en stor tavla på mig, som hängde över deras säng, lagt den på golvet bredvid sängen och bäddat om den med kudde och täcke. 😍🤣(tavlan var på mig som 3-åring och jag var väl 5 när det skedde)
 
Jag grabbade tag i dåvarande partners snorre och började växla och lät som att jag körde bil. Han låg jävligt still berätta han sen. Särskilt sen jag gav ifrån mej ett riktigt elakt skratt åxå :angel:

Annars hör sparkar och slag till vanligheterna. Även en del prat är inte ovanligt.

Kom på en grej till. Det var på en julafton och istället för hemmagjorda köttbullar så fick vi Mamma Scans. Min mage har ju lite speciella åsikter om mat ibland och bland annat så blir jag fruktansvärt röten av scans köttbullar. Jag lägger av en riktig rökare i sömnen och vaknar av att jag nästan spyr av lukten. Jag satt verkligen och hulka. Partnern, samma som ovan, hade riktigt kul åt mej.
 
Lite tragiskt men min pappa har en del hemska minnen från krig och så vidare, för det mesta resulterar det bara i att han slåss och skriker, men en gång satte han sig upp i sängen och höll ett riktigt propagandatal om hur nationen var beroende av att alla dagisfröknar skulle avrättas. Well, mamma är dagisfröken... hon var sur på honom i några dagar :o
 
Lite tragiskt men min pappa har en del hemska minnen från krig och så vidare, för det mesta resulterar det bara i att han slåss och skriker, men en gång satte han sig upp i sängen och höll ett riktigt propagandatal om hur nationen var beroende av att alla dagisfröknar skulle avrättas. Well, mamma är dagisfröken... hon var sur på honom i några dagar :o
Jag hoppas att jag inte tog död på en rolig tråd. Vi skrattade gott åt detta i familjen, det är nog det bästa sättet att förhålla sig till mänsklighetens galenskaper :)
 
Har sparkat rätt in i väggen vid några tillfällen i samband med att jag drömt något i stil med att jag vart riktigt sur på något och skulle sparka det, sen vaknat av att det gjort ont när benet träffar väggen.
 
Lagt mig i badkaret och tappat upp vatten. Vaknade när vattnet började täcka ansiktet.

Skäller regelbundet ut min partner för att han inte dragit för gardinerna (har en gatlykta som lyser i ansiktet på mig som jag uppenbarligen inte märker förrän jag sover), för att han öppnar fönstret, för att han väcker mig när jag glömt ta medicinen osv. Tydligen är jag inte så trevlig men vid nåt tillfälle när han öppnade fönstret när jag sov sa jag åt honom att gå en promenad i stället så han gick ut och knatade mitt i natten. Han vill ofta inte ens berätta vad jag säger för det är så fula ord som jag inte alls använder annars.
 
Jag gick i sömnen som barn. Mamma vaknade en natt av att det gick på nedervåningen. När hon kom ner hade jag släpat ner mitt överkast och bäddat ner mig på golvet i hallen framför braskaminen. När hon frågade vad jag höll på med reste jag mig bara upp och gick tillbaka till sängen. Jag var typ åtta, och har absolut inget minne av att detta har hänt.

Är dock tacksam att jag inte gör det längre. Så länge man bodde hemma var det ju i alla fall nån som märkte om jag gick ut eller nått. :angel:
 
Min stackars hårt prövade förste sambo fick stå ut med en del. När jag sommarjobbade på kontor vaknade han en natt av att jag satt upp i sängen och plockade med något på täcket. Han undrade vad som var på gång och jag utbrast förtvivlat "Jag sorterar fakturor! Men så fort jag sorterat dem så blandar jag ihop dem igen! :arghh:"
"Lingonben, lägg dig och sov nu. Du kan sortera fakturorna imorgon" tyckte han, och jag hade tydligen bara "ok, zzzz" direkt. Själv har jag bara vaga minnen av det, likadant från den natten som han vaknade av att jag satt och drog i hans täcke:
"Jag försöker plocka ut ditt täcke ur påslakanet men det GÅR INTE för du bara DRAR TILLBAKA I DET!!! :arghh::arghh::arghh:"
Oklart hur han lyckades reda upp den situationen, eventuellt var han listig nog att ge mig sitt täcke och sno mitt istället.

Min äldsta avkomma har lite sömngångartendenser och har ibland kommit invandrande i mitt sovrum ibland och pratat om något obegripligt. Han är dock resonabel så verkar jag bara hålla med om det han säger och sen föreslår att han ska gå och lägga sig igen vandrar han nöjt iväg.
 
Jag har berättat det tidigare men drar det igen. :bag:

Jag har genom jobbet varit nere i Paris vid flera tillfällen, bott centralt på stort hotell och varit ute med kollegor och ätit och druckit gott på kvällarna. Jag äter periodvis sömntabletter och under de perioderna ganska ofta pga stress.

Jag vaknar en natt att jag står ute i korridoren, spritt språngandes näck eftersom jag aldrig har något annat än sängkläder på mig när jag sover. Jag är alltså utlåst, naken ... Fatta hur kul det är att ta hissen ner till lobbyn, be den manlige nattportieren om hjälp, ta hissen med spegelglas runt om upp med honom, gå genom korridoren och vänta medan han låser upp rummet åt mig. :o

Som om det inte räckte med det. Dagen efter så står han igen i receptionen och frågar hur det är med mig när jag kommer tillbaka till hotellet efter jobbet. Jag kände bara att låt mig dö nu och att golvet skulle öppnas under mig så jag kunde försvinna! :arghh:
 
Jag var antagligen vaken men jättetrött och har därför inget minne av det men jag tog ner en kompis högt tickande väggklocka och gömde den i badrumsskåpet för att den fick mig att drömma om bomber :angel:
 
Inte jag men min syster gick mycket i sömnen när vi var barn. Jag minns när hon en gång mitt i natten kom in i mitt rum, lyfte på mitt täcke och gallskrek. Sen släppte hon tvärt täcket, vände om och sprang ut ur rummet. Kan säga att jag var lite rädd för henne på nätterna efter det :laugh:

En annan gång när vi fortfarande delade rum så hade vi en gäst som skulle sova över. Vi hade våningssäng och gästen sov längst ner (min systers egentliga plats) och så sov min syster på madrass på golvet. Mitt i natten vaknar gästen upp av att det är svårt att andas, då har min syster helt sonika lagt sig över gästen på sin säng :D
 
Min man drömde att han åt chips men vakna av att han tugga på en öronpropp, jag skratta rått åt honom när han berätta. Sen inte länge efter gör jag samma sak i sömnen, men då på en "choklad boll" :laugh: 🤦

Annars gör jag inte så mycket i sömnen, väcker iof mig själv hyfsat ofta av att jag antingen snarkar eller skrattar 😅

Dela rum med min lillebror i uppväxten, en gång när vi låg å sov vaknar jag av att han sätter sig i sängen och verkligen ryter TYYYST!!! med en skitförbannad röst, jag blev så rädd att det tog sjukt lång tid för mig å somna om 🙈 kan tilläggas att han är världens snällaste, mest chilla person och tappar verkligen aldrig humöret, har aldrig hört den rösten innan eller efter som han fick till då 😂
 
Har någon slags återkommande dröm om att jag har en butik där jag säljer frukt och grönsaker. Ibland så har jag satt mig upp i sängen och sagt åt alla som väntar utanför att jag inte har någon potatis kvar att sälja och skrikit att de måste gå därifrån. Det är alltid potatisen som är slut och alla vill just ha potatis inget annat. Jag har inget minne av detta men min sambo säger att han brukar säga åt mig att stänga butiken för det är dags att sova. Det brukar tydligen fungera för jag somnar alltid om.

Har aldrig haft någon butik och aldrig jobbat i butik så vet inte riktigt vad detta kommer ifrån.
 
Jag har berättat det tidigare men drar det igen. :bag:

Jag har genom jobbet varit nere i Paris vid flera tillfällen, bott centralt på stort hotell och varit ute med kollegor och ätit och druckit gott på kvällarna. Jag äter periodvis sömntabletter och under de perioderna ganska ofta pga stress.

Jag vaknar en natt att jag står ute i korridoren, spritt språngandes näck eftersom jag aldrig har något annat än sängkläder på mig när jag sover. Jag är alltså utlåst, naken ... Fatta hur kul det är att ta hissen ner till lobbyn, be den manlige nattportieren om hjälp, ta hissen med spegelglas runt om upp med honom, gå genom korridoren och vänta medan han låser upp rummet åt mig. :o

Som om det inte räckte med det. Dagen efter så står han igen i receptionen och frågar hur det är med mig när jag kommer tillbaka till hotellet efter jobbet. Jag kände bara att låt mig dö nu och att golvet skulle öppnas under mig så jag kunde försvinna! :arghh:

Jobbade på ett hotell där designen på rummen var ganska så dum, folk gick frekvent ut i korridoren när dom trodde dom gick in på toaletten på natten, var en del roliga händelser då 🤦😅

Speciellt en kille kommer jag ihåg, sjukt generad kom han ner naken i lobbyn, vi hade en stor öppen yta från hissarna till receptionen, säkert jättekul å gå där liksom... han kom tassandes med en kudde mellan benen som han hittat i en soffa på vägen ner :p ett +, det var iaf sent nog till att det bara var vi i receptionen å han där ☺️
 
När jag var typ 13 ska mamma ha vaknat av att jag klättrade på gungstolen i hennes sovrum. Hon frågade vad jag gjorde och jag svarade ”jag spelar teater ser du väl”.
Mamma: ”gå och lägg dig”
Jag: inget svar, fortsätter
Mamma: ”gå och lägg dig och sov nu”
Jag: ”mammor ska alltid förstöra allting”
Och med det blängde jag på henne länge och gick och lade mig igen.

Några år tidigare hade jag dille på att prata som Tofslan och Vifslan i Muminböckerna. En natt hör mamma en duns från mitt rum följt av ”hjälpsla!” Jag hade ramlat ur sängen ”in character”. :laugh:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 646
Senast: Madalitso
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 191
Senast: Acto
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp