Bukefalos 28 år!

Saknar föreningslivet

Takire

Trådstartare
Jag känner mer och mer att jag verkligen saknar föreningslivet. Var i flera år aktiv i ungdomssektionen och var med i dess styrelse i min gamla ridklubb. Vi hade roliga aktiviteter och sedan var det ju det här att bara vara på plats och prata-leka-umgås med andra aktiva.

Nu är jag ju sedan länge vuxen. Går det överhuvudtaget att komma in som ny som vuxen i en förening och hamna i det där roliga där man själv verkligen är med som en självklar del?
 
Absolut! De flesta föreningar behöver och välkomnar de som vill vara aktiva även om många är lite dåliga på att visa det. Om man själv är lite aktiv och tydligt säger vad man skulle vilja göra brukar det kunna gå lätt.
Jag har varit med i min brukshundsklubb i tre år och är nu sekreterare och sammankallande för rallylydnaden. Jag svarade på valberedningens allmänna mail att de sökte styrelsemedlemmar.
 
Jag känner mer och mer att jag verkligen saknar föreningslivet. Var i flera år aktiv i ungdomssektionen och var med i dess styrelse i min gamla ridklubb. Vi hade roliga aktiviteter och sedan var det ju det här att bara vara på plats och prata-leka-umgås med andra aktiva.

Nu är jag ju sedan länge vuxen. Går det överhuvudtaget att komma in som ny som vuxen i en förening och hamna i det där roliga där man själv verkligen är med som en självklar del?
Ja absolut! De flesta föreningar brukar ju bli överlyckliga över folk som engagerar sig. Och är det vettiga människor brukar man ju bjudas med på roligheter och lära känna folk!
Kör på! Hitta någon förening som verkar kul och hör av dig!
 
Jag känner mer och mer att jag verkligen saknar föreningslivet. Var i flera år aktiv i ungdomssektionen och var med i dess styrelse i min gamla ridklubb. Vi hade roliga aktiviteter och sedan var det ju det här att bara vara på plats och prata-leka-umgås med andra aktiva.

Nu är jag ju sedan länge vuxen. Går det överhuvudtaget att komma in som ny som vuxen i en förening och hamna i det där roliga där man själv verkligen är med som en självklar del?
Det är väl snarare så att man inte kan engagera sig i en förening utan att hamna i händelsernas centrum? ;) Fundera på vad du tycker är roligt och ta kontakt med lämplig förening. ;) Var införstådd med att det kan ta ett tag att komma in, men genom att ställa upp när det behövs och komma när man har lovat så kommer man få ta mer och mer ansvar. Jag är den i ena föreningen som ser till att få med folk, jag är avvaktande mot folk som snackar en massa, utan låter folk visa vad de går för innan jag låter dem ta ansvar. Lovar man att komma på städdagar och sen inte kommer, så får man inte vara med på det som man kanske tycker är roligare heller. ;) För oss är städdagar verkligen det tillfället jag skiljer agnarna från vetet. ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 830
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 126
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 934
Senast: cirkus
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 536
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp