Saknar funktion i Mac...

Lovisaleonora

Trådstartare
... som säkert finns där, men som jag inte hittar (ens med hjälp av Hjälp).

Högerklickar jag på PC får jag fram hela webbadressen till t ex en bild. Hur får jag fram samma funktion i Mac?

Sv: Saknar funktion i Mac...

Vilken webbläsare har du, Safari? Det verkar förresten inte spela någon större roll, verkar vara samma i Safari och i Firefox.

Högerklicka på bilden och välj "Kopiera bildadress" så kan du klistra in adressen var du vill ha den sen. :)

Nu är jag inte helt säker på vad du menar, ser liksom två möjligheter, så jag svarar på båda. :P

Om du menar att du vill se specifikt webbadressen för en bild vid högerklick så tror jag det beror på webbläsaren (och kanske version och operativsystem) om man ser adressen i sig eller bara "Kopiera bildadress" eller liknande. Kan dock inte minnas att jag sett nåt val man kan göra för det i varken Safari, Opera, Firefox eller Chrome.

Om frågan gäller högerklick rent allmänt... Jag antar att du har en laptop, för mig veterligen är högerklick standardinställt på alla nya Apple-musar. Jag högerklickar genom att "tappa" med två fingrar på styrplattan. Den funktionen ställs in under Äppelmenyn - Systeminställningar - Styrplatta - Sekundärknacka (under "Två fingrar").

Ah, tack Tassen. Jag ska omgående titta på möjligheten.

Tydligen ska äpple+klick göra susen.

Att högerklicka med två fingrar är världens bästa funktion, är den inte redan inställd så ställ in den. :D Man kan ha jättekul med de nya styrplattorna på Mac. Tre fingrar som dras åt höger eller vänster backar eller hoppar fram mellan webbsidor, t.ex. :D

Sidorförflyttning med tre fingrar har jag hittat, innan jag kom på att det var en funktion var det dock rätt förvirrande :D

Sidorförflyttning med tre fingrar har jag hittat, innan jag kom på att det var en funktion var det dock rätt förvirrande :D

A men herreguuuuu... :rofl: haha Jag tackar bugar och bockar!!

Har själv en pc som jag tyckt betett sig väldans mystiskt - har varit nära att lämna tillbaka den men nu vet jag ju varför...
dock så räcker det med 2 fingrar på min Vaio :p

:bow: :bow:

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 167
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 169
Senast: Fille
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen... 2
Svar
22
· Visningar
1 663
Senast: Rie
·
Samhälle Detta är ingen tävling utan en påminnelse till oss om att inte glömma och att fortsätta ta in ny info om förintelsen. Alla händelser är... 2
Svar
25
· Visningar
1 970
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka